ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 بهمن 1390     |     کد : 32846

مايکروويو خطر آزبست را خنثي مي‌كند

یک شرکت لهستانی فناوری تازه‌ای برای خنثی کردن خطرات آزبست ابداع کرده است...

جام جم آنلاين: یک شرکت لهستانی فناوری تازه‌ای برای خنثی کردن خطرات آزبست ابداع کرده است.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از يورونيوز، مدیر شرکت ATON-HT می گوید: فناوری ما کاملا سیار است، دستگاه ما به راحتی قابلیت نصب درهر محلی را دارد. به عنوان مثال می‌تواند در محل تجمع زباله‌های آزبست نصب شود. به نظرم این امتیاز بسیار مهمی است. زیرا با این روش نیازی به انتقال و حمل و نقل این زباله‌های خطرناک نخواهیم داشت.

آزبست الیاف خطرناکی است که سالها در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده بوده است.

یکی از کارشناسان این شرکت در باره خطرات آزبست توضیح می دهد: خطرناک بودن آزبست به دليل الیاف آن است که به درون موجودات زنده نفوذ می‌کند و باعث بروز سرطان و یا بیماری‌های دیگر می‌شود. در این فرآیند، ما ساختار این ماده را تغییر می‌دهیم. در نتیجه دیگر الیافی در آن وجود ندارد ولی از نظر طبقه بندی مواد، هنوز به صورت یک کانی (ماده معدنی) باقی می ماند. در نتیجه هم برای محیط زیست و هم کسانی که با آن کار می‌کنند، ایمن است.

این فناوری بسیار ساده به نظرمی‌رسد. آزبست را باید در یک دستگاه مایکروویو حبس و بعد با دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد حرارات داد. بدین ترتیب آزبست کاملا بی‌خطر می‌شود.
این فناوری مایکروویو تجربه بسیار گرانبها و مثبتی در لهستان داشته است. تا سال ۱۹۹۷ آزبست در صنعت ساختمان این کشور بطور وسیعی مورد استفاده بود.

هنوز هم در محل دفن زباله‌ها در لهستان، ۱۵ میلیون تن آزبست وجود دارد. ولی با این فناوری ظاهرا بزودی همه آنها محو خواهند شد.

کارشناسان این شرکت معتقدند به جای‌‌ رها کردن و ذخیره آزبست برای نسل بعد، می‌توان با فناوری مایکروویو و امواج حرارتی مشکل را حل کرد.

در این پروژه مورد حمایت اتحادیه اروپا، با استفاده از فناوری حرارتی مایکروویو، آزبست را بطور همگن حرارت می‌دهند و هیچ الیافی باقی نخواهد ماند.

در پایان فرآیند حرارت دادن آزبست، محصول بی ضرری بدست می‌آید که می‌تواند مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته مسئولان این شرکت مستقر در لهستان محصول نهایی می‌تواند عمدتا در بازسازی جاده‌ها و یا در ترکیب با سیمان برای ساختن آجر استفاده شود. این فناوری در انتهای چرخه خود، هیچ پسماندهاي نخواهد داشت.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode