ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 بهمن 1390     |     کد : 32826

73 عنوان نمایش امسال در آذربایجان‌شرقی تولید شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی از تولید 73 عنوان نمایش در سال ‌جاری در استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:
73 عنوان نمایش امسال در آذربایجان‌شرقی تولید شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی از تولید 73 عنوان نمایش در سال ‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، علی داننده با اشاره به افزایش صددرصدی آمار تولید و اجرای نمایش در سال 90 اظهار داشت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال‌جاری حمایت از تولید آثار ارزشمند و فاخر در عرصه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر است و در این راستا نیز فعالیت‌های قابل توجهی در سطح استان انجام گرفته است.

وی افزود: این اداره کل حمایت جدی از تولید متون نمایشی مبتنی بر فرهنگ بومی را نیز در دستور کار خود قرار داده و با برگزاری جشنواره‌های متعدد شرایطی را فراهم می‌کند تا گروه‌های تئاتری بتوانند هنر خود را در فضای مناسب ارائه دهند.

داننده با اشاره به اینکه اگر متون تولید شده برخاسته از اندیشه‌ها،‌تجارب و دستاوردهای مردم بوده و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و اعتقادی آنان باشد، موجب ارتقای فکری مخاطب و محتوای تئاتر می‌شود، گفت: موضوعاتی که بر فطرت، هویت دینی و اسلامی ما منطبق باشد از قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان برخوردار خواهد بود.

وی برگزاری جشنواره‌های مختلف شامل مسابقه نمایشنامه‌نویسی استاد قبه‌زرین، مسابقه نمایشنامه‌نویسی غدیر، ‌مسابقه نمایشنامه‌نویسی امام حسین (ع)، برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر آذربایجان‌ شرقی، برگزاری نخستین یادواره تئاتر منطقه‌ای امام حسین (ع)، برگزاری همایش تئاتر دفاع مقدس، و برگزاری جشنواره‌های تئاتر در شهرستان‌های اهر، بناب، ‌مرند و مراغه را از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در خصوص تقویت و بالندگی هنر تئاتر در استان عنوان کرد.

داننده با تاکید بر اهمیت و جایگاه هنر و تئاتر متعالی گفت: اگر تئاتر بتواند آموزه‌های متعالی را در جامعه منتشر سازد و پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد، ارزشمند خواهد بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode