ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1390     |     کد : 32736

موفقيت چشمگير توليدات تلويزيون در جشنواره فيلم فجر

فيلم «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ طادي و از توليدات مركز سيمافيلم با دريافت 5 سيمرغ بلورين و 2 ديپلم افتخار توانست درصدر برگزيدگان سي‌امين جشنواره فيلم فجر قرار بگيرد.

فيلم «روزهاي زندگي» از توليدات سيما فيلم با دريافت 5 سيمرغ بلورين در صدر برگزيدگان جشنواره قرار گرفت
موفقيت چشمگير توليدات تلويزيون در جشنواره فيلم فجر
فيلم «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ طادي و از توليدات مركز سيمافيلم با دريافت 5 سيمرغ بلورين و 2 ديپلم افتخار توانست درصدر برگزيدگان سي‌امين جشنواره فيلم فجر قرار بگيرد.
به گزارش سايت سيمافيلم، اين فيلم كه پيش از اعلام برندگان نهايي با نامزدي در 14 رشته، توانسته بود بعد از «آژانس شيشه‌اي» ركورد كانديداتوري در فيلم فجر را از آن خود كند حالا با كسب 5 سيمرغ براي بهترين كارگرداني، بهترين بازيگر نقش اول زن، بهترين فيلمبرداري، بهترين چهره‌پردازي و بهترين جلوه‌هاي ويژه ميداني و ديپلم افتخار بهترين فيلم و بهترين صداگذاري، بيشترين موفقيت اين جشنواره را به خود اختصاص داد.سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني در حالي به پرويز شيخ طادي رسيد كه كارگردان‌هاي با تجربه ديگري نيز همچون داريوش مهرجويي و همايون اسعديان نامشان در ميان اسامي نامزدهاي بهترين كارگرداني به چشم مي‌خورد.

هنگامه قاضياني به خاطر نقش‌آفريني موفقش در نقش پزشك آن هم در شرايط بحراني حمله دشمنان عراقي بعد از اعلام آتش‌بس در «روزهاي زندگي»، توانست سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن را براي بار دوم به خودش اختصاص دهد. اين بازيگر سال 87 هم به خاطر بازي در فيلم «به همين سادگي» رضا ميركريمي توانسته بود سيمرغ جشنواره بيست و هفتم را از آن خود كند.مهناز افشار، ليلا حاتمي، شيرين يزدان بخش و ترانه عليدوستي هم از ديگر بازيگران زن نامزد دريافت سيمرغ اين جشنواره بودند. «روزهاي زندگي» از بين نامزدهاي بهترين فيلمبرداري هم توانست در ميان فيلم‌هاي «ملكه»، «بوسيدن روي ماه»، «پل چوبي» و «راه بهشت» سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري را از آن امير كريمي كند. اين فيلم در جلوه‌هاي ويژه ميداني هم نسبت به فيلم‌هايي مثل «ملكه»، «ضدگلوله»، «شور شيرين»، «خوابم مياد»، «گشت ارشاد» و «راه بهشت»، عنوان بهترين را به خودش اختصاص داد و سيمرغ بلورين بهترين جلوه‌هاي ويژه را براي محسن روزبهاني به همراه داشت.عباس صالحي نيز براي چهره‌پردازي فيلم «روزهاي زندگي» توانست سيمرغ بلورين جشنواره را از آن خود كند. اين در حالي است كه سعيد ملكان براي فيلم «ملكه»، ايمان اميدواري براي «خوابم مياد»، رسول سيد عربي براي «آمين خواهيم گفت» و عبدالله اسكندري براي «يك عاشقانه ساده» به عنوان نامزدهاي بخش چهره‌پردازي معرفي شده بودند.جشنواره فيلم فجر براي دومين بار در حيات خود، هيچ فيلمي را براي دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم انتخاب نكرد. «روزهاي زندگي» و «ضدگلوله» هردو موفق به دريافت ديپلم افتخار بهترين فيلم شدند.

پلنگ ايراني، سيمرغ فجر شكار کرد

سيماي مركز مازندران هم سيمرغ بلورين بهترين فيلم مستند بخش رقابتي سينماي حقيقت سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر را براي مستند در جستجوي پلنگ ايراني از آن خود كرد.

در مراسم اختتاميه سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر مستند در جستجوي پلنگ ايراني در رقابتي نفسگير موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم مستند جشنواره سي‌ام فيلم فجر شد.در جستجوي پلنگ ايراني قسمت اول از مجموعه مستند 2 قسمتي حيات وحش البرز مركزي است كه به تلاش‌هاي يك گروه پژوهشگر و مستندساز براي به تصوير كشيدن رفتارهاي طبيعي پلنگ ايراني در زيستگاه «البرز مركزي» مي‌پردازد. فتح‌الله اميري براي توليد اين مستند با گروهي جوان، با انگيزه و متخصص بيش از 5 سال را صرف تحقيق، تصويربرداري و توليد اين مستند كرده‌اند. اميري تهيه‌كننده و كارگردان جوان سينماي مستند ايران پيش از اين هم با مستندهايي مانند «زندگي در كسوف»، «حيات وحش ايلام» و «غروب خجير» در جشنواره‌هاي مختلف داخلي شركت كرده و موفقيت‌هايي نيز به دست آورده بود. اما آنچه آخرين اثرش را از ساير آثارش متمايز مي‌كند، جدا از تصاوير ناب از گوشتخواران ايران خصوصا پلنگ ايراني و خرس قهوه‌اي، نوع نگاه به سوژه و وضعيت بزرگ‌ترين گربه سان زنده ايران است.اين مستند قرار است بزودي از شبكه استاني سيماي مازندران و همچنين شبكه شما و ديگر شبكه‌هاي سراسري پخش شود.

بيرق طلايي برفراز شبكه سحر

فيلم سينمايي «راه بهشت» هم از توليدات شبكه جهاني سحر است كه جايزه بيرق طلايي (جايزه ويژه مصطفي عقاد) را در بخش بين‌الملل سي‌امين جشنواره فيلم فجر دريافت كرد.

اين جايزه در مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل سي‌امين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر كه در تالار وحدت برگزار شد، به مهدي صباغ‌زاده كارگردان فيلم سينمايي راه بهشت اهدا شد. وي بعد از دريافت جايزه بيرق طلايي ضمن ابراز خرسندي از گرفتن اين جايزه پس از 33 سال فعاليت در عرصه سينما گفت: من فكر مي‌كنم اميد، آگاهي و اخلاق سه شعار مهم جشنواره امسال در فيلم راه بهشت به‌وضوح به چشم مي‌خورد.

راه بهشت به تهيه‌كنندگي حجت‌الاسلام محمدتقي انصاري از توليدات شبكه جهاني سحر در سال جاري است كه توليد آن از شهريور ماه آغاز شد و تصويربرداري آن در تهران، جهرم و مرنجاب كاشان به طول انجاميده است. از جمله بازيگران راه بهشت امين زندگاني، نسرين مقانلو، رضا رويگري، الهام حميدي، رامتين خداپناهي، حسن اسدي، افسانه ناصري، عزيز هنرآموز، حسين صبوري و كاظم افرندنيا را مي‌توان نام برد.


نوشته شده در   سه شنبه 25 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode