ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1390     |     کد : 32709

به بهانه روز جهاني راديو

امروز را روز جهاني راديو نامگذاري كرده‌اند. دوشنبه 24 بهمن‌ماه ـ روزي است كه راديوي سازمان ملل در سال 1946 ميلادي آغاز به كار كرد.

جام جم آنلاين: امروز را روز جهاني راديو نامگذاري كرده‌اند. دوشنبه 24 بهمن‌ماه ـ روزي است كه راديوي سازمان ملل در سال 1946 ميلادي آغاز به كار كرد.
به همين مناسبت سال گذشته در سي و ششمين اجلاس كنفرانس عمومي يونسكو (سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد) روز 13 فوريه (24 بهمن) به عنوان روز جهاني راديو به تصويب رسيد. با اين حساب اهالي راديو در ايران دو بار در سال روز رسانه قديمي و صميمي‌شان را جشن مي‌گيرند.

يكي چهارم ارديبهشت كه سالروز افتتاح اولين راديو در ايران است و ديگري 24 بهمن كه براي همه دست‌اندركاران راديو در همه نقاط كره خاكي روزي مهم و فرخنده است.

اين روز بهانه‌اي است تا يك بار ديگر از زحمات و تلاش‌هاي همه هنرمندان راديو تقدير كنيم. واقعيت اين است كه در هياهوي رسانه‌هاي مدرن راديو همچنان به عنوان يك رسانه پرنفوذ و تاثيرگذار مطرح است.

روز گذشته مديركل يونسكو و دبيركل اتحاديه بين‌المللي ارتباطات راه دور در پيامي به مناسبت روز جهاني راديو تاكيد كردند كه اين روز جهاني فرصتي است تا اعجاب و شگفتي راديو را به رسميت بشناسيم و توان آن را به نفع همه تقويت كنيم.

اعجاب و شگفتي راديو به قابليت‌هاي فراوانش برمي‌گردد. در بحران‌هاي طبيعي و سياسي همچون زلزله و طوفان و جنگ اين راديوست كه رسانه‌هاي ديگر را كنار مي‌زند و به كمك شنوندگانش مي‌آيد.

راديو رسانه‌اي در دسترس و قابل حمل است و به همين خاطر در شرايط بحراني مي‌تواند تحمل سختي‌ها را براي مردم آسان سازد.

در كشور خودمان در دوران دفاع مقدس راديو با اطلاع‌رساني سريعش بخشي از خاطرات تلخ و شيرين مردم را رقم زد.

مردم ايران گاه با شنيدن خبر پيروزي رزمندگان وطن شاد مي‌شدند و گاه با شنيدن صداي وضعيت سفيد آرامش مي‌گرفتند.

راديو در ذهن بچه‌هاي ديروز يادآور شب‌هاي بلند زمستان است. شب‌هاي خاطره‌انگيزي كه بچه‌ها به همراه مادر بزرگ‌ها زير كرسي جمع مي‌شدند و «راه شب» و«قصه شب »را دسته‌جمعي مي‌شنيدند.

امروز متعلق به دست‌اندركاران 20 شبكه راديوي ايراني است كه هر يك مخاطبان متنوعي را در گوشه و كنار كشور براي خودشان دست و پا كرده‌اند.

در حال حاضر شنوندگان ايراني با هر گرايش فرهنگي مي‌توانند موج مورد علاقه خودشان را پيدا كنند. امروز وقتي پيچ راديو را مي‌چرخانيم با دنياي رنگارنگي مواجه مي‌شويم. يك شبكه دارد مسابقه زنده فوتبال را گزارش مي‌كند.

ديگري آخرين اطلاعات فيلم‌هاي در حال اكران را منعكس مي‌كند و روي موجي ديگر ترانه‌هاي درخواستي شنوندگان در حال پخش است.اين جعبه جادويي هنوز هم حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

احسان رحيم‌زاده - راديو و تلويزيون


نوشته شده در   دوشنبه 24 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode