ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 بهمن 1390     |     کد : 32302

آينده هوشمند خانه‌هاي ما

این روزها شاهدیم كه تمام‌ وسایل خانه‌مان از جمله یخچال، جاروبرقی و حتی دوش حمام قابلیت اتصال به اینترنت را به دست می‌آورند و با ارسال داده‌های مشخصی به یك مركز كنترل، زندگی ما را بیشتر از قبل آماری و قابل كنترل می‌كنند.

جام جم آنلاين: این روزها شاهدیم كه تمام‌ وسایل خانه‌مان از جمله یخچال، جاروبرقی و حتی دوش حمام قابلیت اتصال به اینترنت را به دست می‌آورند و با ارسال داده‌های مشخصی به یك مركز كنترل، زندگی ما را بیشتر از قبل آماری و قابل كنترل می‌كنند.
بزودی تمام ‌وسایل زندگی ما دارای صفحه‌‎های نمایشگری خواهند شد كه قابلیت اتصال به اینترنت را خواهند داشت.

یكی از كمپانی‌هایی كه در آینده نزديك، قدرتمندانه در عرصه هوشمندسازی وارد می‌شود شركت اینتل خواهد بود، حركت اینتل به سمت گوشی‌های هوشمند و بازار تراشه تبلت ، وعده آن را می‎دهد كه در آینده نزدیك بتوان همه ابزار پرتابل را با قدرت پردازش بیشتر و مصرف انرژی بهینه‌تری هوشمند كرد.

كمپانی اینتل اعلام كرده است بزودی به سمت بازار پررونق گوشی‎‌های هوشمند حركت خواهد كرد. آغاز كار این شركت در این بخش استفاده از تراشه‌های محبوب آن در یك گوشی ساخت كمپانی Lenovo است.

پردازنده‌های اینتل همچنین در هسته اولترابوك‌ها نیز به كار گرفته خواهد شد. اولترابوك‌ها خود آینده متفاوتی از كامپیوترها را نوید می‌دهند.

حذف قطعات مكانیكی از لپ‌تاپ‌ها و تبدیل‌ آنها به یك پدیده سبك و باریك و كوچك و بادوام در كنار خبرهای فراوانی كه از فناوری ساخت تجهیزات الكترونیكی منعطف و قابل خم كردن به گوش می‌رسد، نشان از آن دارد كه در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوان كامپیوتر را تا كرد و در جیب پیراهن جا داد.

در میانه این هیاهوی فناورانه، البته كه تلویزیون‌ها باید جلودار حركتی نوین باشند تا حالا كه فناوری موبایل و تبلت‌های شخصی، تماس افراد خانواده و دوستان را كاملا مجازی كرده است، بتوان دوباره همه را در سالن‌نشیمن و جلوی صفحه جادو، گرد هم آورد.

سازندگان تلویزیون حركتی آرام، اما با برنامه را به سمت هوشمند شدن برداشته‌اند. صفحه نمایش‌های مسطح، سبك و باریكی كه قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند در كنار سیستم‌های جدید پخش امواج تلویزیونی كه به كاربران حجم بسیار گسترده‌تری از اطلاعات را در هر لحظه تقدیم می‌كنند، نشان می‌دهد كه این جعبه‌های جادو قرار است همچنان در آینده ما حضور فعال داشته باشند.

فناوری‌های جدی درخصوص صفحات نمایش با نور ارگانیك و كنترل از راه دورهایی كه به مردم اجازه می‌دهد با حركت و اشاره یا كلمه‌های محاوره‌ای به كنترل صفحه نمایش بپردازند نیز از تكنولوژی‌های نوینی است كه آینده تلویزیون دیدن ما را بشدت عوض خواهند كرد.

كارشناسان معتقدند پس از فناوری تصاویر سه‌بعدی بزودی شاهد تصاویر حجمی ‌یا هولوگرام به عنوان قدم بعدی سازندگان تلویزیون خواهیم بود.

اگر بخواهیم خیلی رویاپردازی كنیم شاید در آینده‌ای نزدیك مجبور شوید قبل از دیدن یك فیلم جنگی سالن خود را كمی ‌خلوت كنید تا دنیای مجازی شما به لوازم منزلتان آسیب نرسانند.

آریا صبوری - جام‌جم




نوشته شده در   يکشنبه 16 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode