ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 بهمن 1390     |     کد : 32248

مظلومي: امان از آن 10 دقيقه

پرسپوليس در عين شگفتي و در حالي كه يك بازيكن از استقلال كمتر داشت، پنجشنبه شب بازي 2‌بر صفر باخته را در كمتر از 10 دقيقه، 3 بر 2 برد تا پس از 4 شكست متوالي در شهرآورد، يكي از شيرين‌ترين پيروزي‌هاي عمرش را مقابل استقلال جشن بگيرد.

پرسپوليس در عين شگفتي و در حالي كه يك بازيكن از استقلال كمتر داشت، پنجشنبه شب بازي 2‌بر صفر باخته را در كمتر از 10 دقيقه، 3 بر 2 برد تا پس از 4 شكست متوالي در شهرآورد، يكي از شيرين‌ترين پيروزي‌هاي عمرش را مقابل استقلال جشن بگيرد.

اين نتيجه آنقدر غير منتظره بود كه حتي پرويز مظلومي هم نتوانست اتفاقات پايان بازي را بدرستي تجزيه و تحليل كند. سرمربي آبي ها گفت:« امان از آن 10 دقيقه ! نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه به يك باره شيرازه تيم ما از هم پاشيد و ما برد را با شكست عوض كرديم. من قطعا از بازيكنانم بابت اتفاقات پايان بازي توضيح مي خواهم.»

در شبي كه همه پرسپوليسي‌ها خودشان را براي پيروزي بر استقلال و پايان دادن به طلسم شكست‌هاي پي در پي در شهرآورد آماده كرده بودند، اين تيم آبي‌پوش بود كه گل اول را زد. غيبت نفرات تاثيرگذاري چون مجتبي جباري، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري و ساموئل در تركيب استقلال باعث شد از همان ابتدا ميل و اشتهاي پرسپوليسي‌ها براي پيروزي بيشتر از حريف باشد. به دست آوردن 2 ضربه ايستگاهي و 2 موقعيت مسلم گلزني ديگر كه هر دو با واكنش‌هاي رحمتي به گل ننشست هم حكايت از برتري قرمزها مي‌داد، اما در دقيقه 32 اين استقلال بود كه بر خلاف جريان بازي به گل رسيد در اين لحظه ميلاد ميداوودي از پاس زيباي فريدون زندي نهايت استفاده را كرد و توپ را از بالاي دستان حسين هوشيار به تور دروازه پرسپوليس چسباند. البته آبي‌ها اين گل را مديون اشتباه علي كريمي بودند، چراكه توپ در حال بيرون رفتن از زمين بود كه كاپيتان قرمزها آن را به شكل بدي دفع كرد تا نصيب زندي شود.

همين اشتباه باعث از بين رفتن تمركز علي كريمي و افول پرسپوليس شد. نمايش دستپاچه اين تيم در نيمه دوم هم گوياي شرايط بد روحي آنها بود.

در چنين شرايطي در همان ابتداي نيمه دوم فريدون زندي از يك توپ برگشتي نهايت استفاده را برد و با هدف قرار دادن گوشه سمت راست دروازه پرسپوليس، گل دوم تيمش را به ثمر رساند.اين گل آب سردي بود بر هيجان پرسپوليس و هواداران اين تيم، بطوري كه برخي از آنها در همان دقايقي كه استقلال براي زدن گل‌هاي بعدي هجوم مي‌آورد، ورزشگاه را ترك كردند. در اين شرايط تنها كاري كه از دست دنيزلي برمي‌آمد انجام 2 تعويض همزمان در دقيقه 57 بود؛ مهدي مهدوي‌كيا به جاي هادي نوروزي و ايمن زائد به جاي غلامرضا رضايي.سواي برتري استقلال در اين لحظات، مهرداد اولادي هم به دليل پشت پا انداختن به اسماعيل شريفات، با دريافت كارت قرمز مستقيم از بازي اخراج شد تا هلهله هواداران استقلال در دقيقه 67 بيشتر شود.

پرسپوليسي‌ها كه حالا 10 نفره بايد بازي را ادامه مي‌دادند تقريبا خلع سلاح شده بودند، با اين حال هنوز 2 بازيكن تعويضي اين تيم جنگنده و با انگيزه بودند. دو شوت سنگين مهدي مهدوي‌كيا كه با واكنش‌هاي رحمتي دفع شد، هشدارهايي بود كه بازيكنان استقلال آن را جدي نگرفتند. حتي گل دقيقه 82 ايمن زائد هم باعث نشد آبي‌ها از روياي كسب پنجمين پيروزي متوالي مقابل پرسپوليس خارج شوند. در حالي كه فقط 8 دقيقه به پايان بازي مانده بود، محمد نوري با پاس زيباي خود زائد را در موقعيت تك به تك قرار داد تا اين مهاجم فرصت طلب با يك بغل پاي فني دروازه رحمتي را باز كند.هنوز يك دقيقه از اين گل نگذشته بود كه زائد اين‌بار در غفلت خط دفاعي استقلال، سانتر دقيق مهدي مهدو‌ي‌كيا را با ضربه سر تبديل به گل كرد تا همه چيز در كمتر از 2 دقيقه رنگ عوض كند.

پرسپوليس 10 نفره بازي باخته را مساوي كرد، اما تعويض سوم دنيزلي از راه رسيد تا اين بار روياي قرمزها رنگ واقعيت به خود بگيرد. حسين بادامكي در دقيقه 89 به جاي محمد نوري به زمين آمد و 2 دقيقه بعد با پاس زيباي خود زمينه‌ساز گل سوم تيمش شد. ايمن زائد پاس بادامكي را با مهارت بالايي استپ كرد و پس از يك چرخش زيبا كاري كرد كه نيمه قرمز ورزشگاه به آسمان برود.

هرچند اين پيروزي براي قرمزها چيزي شبيه معجزه بود، اما تعويض‌هاي طلايي مصطفي دنيزلي كليد اين نتيجه غيرمنتظره بود. مهدوي‌‌كيا و بادامكي 2 پاس گل دادند و زائد هم 3 گل زد تا اولين بازيكن خارجي تاريخ شهرآورد پايتخت باشد كه هت تريك مي‌كند.

ناراحتي مظلومي

سر مربي استقلال كه حتي قريب يك ساعت پس از پايان بازي، باخت شاگردانش را باور ندا شت، اين ناراحتي را باخود به نشست خبر ي آورد و در مواجهه با خبرنگاران گفت: در شرايطي كه بازي به سود ما پيگيري مي‌شد و حريف 10 نفره شده بود بازيكنان ما سهل‌انگاري و به نوعي بازيگوشي كردند، در حالي كه من بارها گفته‌ام حريف 10 نفره خطرناك است آنها با بي‌تفاوتي به اين قضيه، تمركز خود را از دست داده و بازي را رها كردند، آنها بايد پاسخگوي اين وضعيت باشـنـــــد كه در آن 10 دقيقه چه اتفاقي افتاد.

وي با بيان اين‌كه هم كادر فني، هم بازيكنان و هم تماشاگران استقلال به اشتباه كار را تمام شده مي‌دانستند، افزود: كاش حريف 10 نفره نمي‌شد، پرسپوليس واقعا ريسك كرد و وقتي 10 نفره شد خط دفاع را رها و به سمت دروازه ما حمله كرد. البته ما بعد از گل دوم موقعيت‌هاي زيادي داشتيم كه اگر آنها را گل مي‌كرديم يك نتيجه باورنكردني رقم مي‌خورد.

مظلومي تصريح كرد: گرچه به هيچ عنوان غيبت چند بازيكن را بهانه نمي‌كنم و بازيكنان جايگزين تا سر حد توان خود تلاش كردند، اما اتفاق نادري افتاد و هيچ كس فكر نمي‌كرد چنين نتيجه‌اي رقم بخورد.

سرمربي استقلال در عين حال با بيان اين‌كه خود را مقصر اصلي اين شكست مي‌داند به هواداران استقلال وعده داد كه با قهرماني در ليگ برتر، ناراحتي آنها را با خوشحالي عوض مي‌كند.

كسر 5 درصد قرارداد مربيان

علي فتح‌الله‌زاده، مديرعامل استقلال كه در مسافرت خارج از كشور به سر مي‌برد پس از اين شكست گفت: وقتي تيم مغرور مي‌شود نتيجه‌اش همين است، به همين دليل 5 درصد از قرارداد كادر فني را كم كردم و پس از بررسي فيلم بازي درباره بازيكنان هم تصميم مي‌گيرم.

زائد: فكر نمي‌كردم 3 گل بزنم

چهره برتر شهرآورد 74 كسي نبود جز ايمن زائد، مهاجم تعويضي پرسپوليس كه در كمتر از 10 دقيقه 3 بار دروازه سيد مهدي رحمتي را باز كرد. اين مهاجم ايرلندي در پايان بازي با اعتراف به اين موضوع كه زمان ورودش به زمين فكر نمي‌كرد بتواند 3 بار براي پرسپوليس گلزني كند، گـــفت: «خوشحالم كه توانستم با گل هايم در اين پيروزي سهيم باشم. »

زائد كه به گفته خودش هيچ گاه در حضور اين تعداد تماشاگر بازي نكرده بود درباره دلايل نيمكت نشيني اش در چند بازي اخير هم گفت: «بازي نكردن من به اين دليل نيست كه دنيزلي اعتقادي به من ندارد. من براي جا افتادن در تركيب تيم و آشنايي با فوتبال ايران احتياج به زمان داشتم و حالا خوشحالم كه توانستم اعتماد كادر فني را با گلزني در داربي بدهم.»

جباري عمل جراحي مي‌شود

در حالي كه تمرين ديروز استقلال تحت تاثير شكست در شهرآورد و در ميان اعتراض تماشاگران اين تيم در ورزشگاه دستگردي برگزار شد، مجتبي جباري بازهم در تمرينات غايب بود . در حالي كه گفته مي‌شود پزشكان هنوز به نتيجه قطعي درباره نوع و شدت مصدوميت جباري نرسيده‌اند، مظلومي به «جام‌جم» گفت: به احتمال فراوان جباري بايد پايش را به تيغ جراحان بسپارد و اين يعني اين‌كه ما به اين زودي‌ها جباري را در اختيار نخواهيم داشت.

رضا پورعالي/ گروه ورزش


نوشته شده در   شنبه 15 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode