ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390     |     کد : 32059

مزداي خود را با ترمز كردن برانيد

مزدا به عنوان يكي از پيشروترين شركت‌هاي خودروسازي در زمينه بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين از به‌كارگيري سيستم ترمز بازتوليدي خازني براي نخستين بار در جهان خبر داده است.

جام جم آنلاين: مزدا به عنوان يكي از پيشروترين شركت‌هاي خودروسازي در زمينه بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين از به‌كارگيري سيستم ترمز بازتوليدي خازني براي نخستين بار در جهان خبر داده است.
مهندسان اين شركت استفاده از اين فناوري نوين را انتخابي موثر و به‌صرفه براي خودروهاي مسافربري مي‌دانند.

اين فناوري نوين i-ELOOP نام دارد و از آن جهت منحصربه‌فرد به شمار مي‌آيد چون به جاي استفاده از باتري‌هاي قابل شارژ از خازن استفاده شده است.

بدين ترتيب مي‌توان از هر بار ترمز كردن مقادير قابل توجهي انرژي به صورت موقت ذخيره‌سازي كرد.

استفاده از فناوري ذخيره‌سازي انرژي الكتريكي از سيستم ترمز در خودروها به يكي از فاكتورهاي مهم رقابتي ميان شركت‌هاي خودروساز تبديل شده است.

سيستم‌هاي ترمز بازتوليدي كه با استفاده از آنها در حين ترمز كردن انرژي قابل توجهي در باتري‌ها ذخيره مي‌شود بتدريج در صنعت خودروسازي رواج پيدا مي‌كنند.

مهم‌ترين ويژگي اين فناوري نوين كاستن مصرف سوخت در خودروست. اين فناوري در خودروهاي دوگانه‌سوز معمولا از يك موتور برقي بزرگ و باتري مخصوص تشكيل شده‌اند.

مهندسان شركت مزدا معتقدند استفاده از يك خازن براي ذخيره‌سازي مقادير قابل توجهي از انرژي الكتريكي برتري‌هاي چشمگيري نسبت به باتري‌ها دارد، زيرا خازن‌ها به سرعت باردار و تخليه مي‌شوند.

اين رويداد تنها در عرض چند ثانيه روي مي‌دهد و نكته مهم اين است كه در مقايسه با باتري‌ها حساسيت به مراتب كمتري نسبت به تغييرات محيطي داشته و در استفاده‌هاي طولاني‌مدت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

اين فناوري نوين براي نخستين بار در چهل و دومين نمايشگاه بين‌المللي خودروي توكيو رونمايي شد.

Takeri خودروي مفهومي بود كه اين فناوري در آن به كار گرفته شده بود و بازديدكنندگان نيز استقبال خوبي از آن به عمل آوردند.

به گفته مهندسان مزدا، Takeri نسل بعدي خودروهاي سدان اين شركت خواهد بود. مزدا اعلام كرده است از سال 2012 در خودروهاي توليدي خود از اين فناوري نوين بهره خواهد گرفت.

كارشناسان خودرو معتقدند اين ابتكار عمل جديد مزدا گامي بلند به سوي توسعه فناوري خودروهاي سبز به شمار مي‌آيد.

Physorg - مترجم: مهدي پيرگزي




نوشته شده در   سه شنبه 11 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode