ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390     |     کد : 32046

پخش برنامه هاي جذاب و شاد در دهه فجر از راديو

رادیو با پخش 27 عنوان برنامه نمایشی از شبکه های مختلف با رویکردهای تفریحی، سرگرمی، اطلاع رسانی و آموزشی ایام الله دهه فجر را گرامی می دارد.

جام جم آنلاين: رادیو با پخش 27 عنوان برنامه نمایشی از شبکه های مختلف با رویکردهای تفریحی، سرگرمی، اطلاع رسانی و آموزشی ایام الله دهه فجر را گرامی می دارد.
به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از روابط عمومی صدا، دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، یادآور عزم راسخ ملتی مسلمان و مبارز است که در گفتن لبیک به رهبر فرزانه خود گام هایی استوار برداشته، تمامی جهانیان را مسحور قدرت خویش ساخت و بنیان کاخ ستم شاهی را فرو پاشید و در این باره امام امت با صلابت و ایمانی مثال زدنی، پیامی را برای تمام تاریخ زنده کرد: که همانا صالحان، وارثان حقیقی عالم هستند.

در راستای زنده و گرامی نگاه داشتن جانفشانی ها و حماسه های این ملت مبارز و بیان خدمات و اقداماتی که در بیش از 30 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی توسط نظام جمهوری اسلامی انجام شده است، رادیو به عنوان رسانه ای فراگیر و دارای مخاطبانی باسلائق گسترده قصد دارد در دهه فجر امسال با توجه به تقارن آن با ماه ربیع الاول و سالروز تولد نبی مکرم اسلام (ص) باشکوه تر از گذشته به پخش برنامه های متنوع در قالب نمایش – طنز – گزارش،گفت وگو، مستند، مصاحبه و سخنرانی بپردازد و لحظات بیادماندنی را برای مخاطبان خلق کند.

شبکه های مختلف رادیویی در ایام الله دهه فجر علاوه بر پخش برنامه های شاد، مفرح و همسو با ذائقه مخاطب، به تشریح و تبیین مبانی و اهداف انقلاب اسلامی و انعکاس دستاوردهای علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی می پردازند و در اهدافی کلان تر سعی خواهند کرد چگونگی شکل گیری انقلاب های منطقه را در سال های اخیر در پرتو آموزه های انقلاب اسلامی ایران، تحلیل و واکاوی کنند که این برنامه ها با 195 عنوان در تعداد 1885 برنامه و در مدت زمان کل 53608 دقیقه به سمع مخاطبان می رسد.

رویکرد برنامه های امسال رادیو عبارتند از: شادی بخشی در برنامه ها، معرفی پیشرفتهای کشور در عرصه های گوناگون، بیان خاطرات دوران انقلاب در بیداری اسلامی، توجه به مقام زن و خانواده، حضور مردم در برنامه های رادیو و از جمله موضوعاتی که برنامه های رادیو به آنها می پردازد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ماهیت شناسی انقلاب اسلامی ایران در نگاه امام و رهبری، معرفی آثار مکتوب منتشر شده با موضوع انقلاب اسلامی، معرفی مبارزان دوران ستم شاهی و بیان خاطرات آنها، ترغیب مردم به حراست از میراث انقلاب، پخش مشاعره هایی با رویکرد هایی چون پیروزی انقلاب اسلامی، طنز، نمایش، بررسی آیات قرآنی مرتبط با قیام انقلاب اسلامی و تربیت اسلامی، آشنا سازی کودکان با ارزشهای انقلاب، پخش ویژه برنامه های شاد، نقد و بررسی فیلم ها و تئاترهای اکران شده در دهه فجر، ایجاد روحیه و نشاط در جوانان، بررسی و تحلیل ادبیات داستانی شکل گرفته با موضوع انقلاب اسلامی، بررسی نظریه ها و علل شکل گیری انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی از مسابقات ورزشی دهه فجر، اطلاع رسانی از نمایشگاه ها، بررسی تأثیر انقلاب اسلامی در افزایش عدالت اقتصادی در جامعه و تأثیر انقلاب اسلامی در حمایت از مستضعفان و قشر آسیب پذیر جامعه.

نام شبکه ها و نام برخی از برنامه های آنها برای ایام دهه فجر عبارتند از:

رادیو ایران: کوچه رادیو پلاک 22 (مرور خاطرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی)، راه شب ، آوای اقتدار (بزرگداشت روز نیروی هوایی )

رادیو معارف: برنامه فجر بیداری (ماهیت شناسی انقلاب از منظر امام و رهبری)، پنجاه و هفت( جریان سازی مبارزات)، حماسه حضور

رادیو تهران: آن روزها (گرامیداشت ایام دهه فجر)، رادیو پریروز، ویژه فیلم فجر(بررسی جشنواره فیلم فجر)

رادیو سلامت: عصر شکوفایی( بررسی پیشرفتهای 33 ساله انقلاب در حوزه های سلامت، سایه بان آرامش(نقش خانواده در شکل گیری انقلاب) ، سلام جوونی (هویت و جوانان )

رادیو قرآن: مهر تابان( دستاورد های قرآنی انقلاب)، اشراق، قرآن کتاب انقلاب( وحدت و بصیرت در حفظ ارزش های انقلاب)

رادیو جوان: جوان ایرانی سلام، شبهای نقره ای ، آن سوی مه، کلاس جوونی

رادیو البرز: صبح ایرانی ، پله سی و چهارم، سخنرانی، در جستجوی فردا، آهنگ زندگی

رادیو فرهنگ: روزنگار فرهنگی، سی سال سینما، ققنوس، بوطیقا (بررسی ادبیات داستانی،ادبیات انقلاب اسلامی)

رادیو گفتگو: ویژه دهه فجر، ویژه فیلم فجر، ویژه 22 بهمن (تحلیل راهپیمایی روز 22 بهمن و پخش صحبت سخنران مربوطه)

رادیو ورزش: صبح و ورزش(گفتگوی ویژه و اطلاع رسانی برنامه های ورزشی دهه فجر)، صدای ورزش، ورزش و ارزش

رادیو اقتصاد: مثلث، چرخ صنعت، بامداد 98 (نقش احیای ارزش های اسلامی در نهادینه شدن فرهنگ جهاد اقتصادی در جامعه)

رادیو پیام: 6 عنوان برنامه برای اوقات مختلف شبانه روز

رادیو صدای آشنا: بهار در زمستان، دیدگاه، کانون مهر، صبح تازه آفتاب نو(تأثیر انقلاب اسلامی بر فرهنگ، تمدن و اقتصاد ایران زمین)

رادیو ایرانصدا: جنبش های اسلامی معاصر (جنبش های اسلامی جهان و نقش انقلاب ایران در آنها) ،طعم عزت، کوچه اندیشه ، پای حرف های حروف(ادبیات پس از انقلاب)، یادنامه رادیو (رادیو پس از انقلاب اسلامی ایران)

اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا: نوای فجر، آیین و آیینه

شایان ذکر است شبکه رادیویی نمایش به مناسبت ایام الله دهه فجر 27 عنوان نمایش رادیویی را تولید و از شبکه های مختلف معاونت صدا برای شنوندگان پخش می کند که نام و خلاصه ای از محتوای بعضی از آنها عبارتند از: نمایش « خانات» که از رادیو فرهنگ در 5 قسمت رأس ساعت 15:30 پخش می شود این نمایش براساس نمایشنامه خانات است که به ظلم خوانین در دوران قبل از انقلاب می پردازد.

نمایش« شهاب باران» که از رادیو فرهنگ در 5 قسمت ساعت 15:30 دقیقه پخش می شود.

نمایش « سفیر» که از رادیو ایران در 10 قسمت ساعت 22:00 پخش می شود، این نمایش ماجرای مردی است به نام نایب که در جنگل با مرد زخمی به اسم صادق مواجه می شود که ماجرای حمل مواد مخدر توسط گروه اشرف پهلوی را بازگو می کند و در ادامه داستان با وقایع مبارزات انقلابی جریان پیدا می کند.

نمایش « بهار آزادی» که از رادیو معارف و در 6 قسمت پخش می شود، این نمایش به ارائه داستان دانشگاه تهران در سال 56 می پردازد که در آن دختری محجبه از خانواده ای مومن و انقلابی با پسری که پدرش از مأموران ساواک است آشنا می شود و قرار ازدواج می گذارند و در ادامه ماجرا اتفاق هایی می افتد که شنیدنی هستند.

نمایش « کوچک اما پهلوان» که از رادیو ورزش در 6 قسمت ساعت 12:30 دقیقه پخش می شود. این نمایش براساس زندگی شهید سعید طوفانی می باشد.

نمایش « سالهای گمشده » که از رادیو جوان در 7 قسمت ساعت 23:30 دقیقه پخش می شود. این نمایش ماجرای پزشکی است که در زمان رژیم شاه در زندان بوده وناظر شکنجه شدن و مرگ برادر زن خود است و از طبابت کناره گیری می کند و در ادامه در ماجرای انقلاب با مردم همسو می شود.

نمایش « تهران 54» از رادیو جوان در 6 قسمت ساعت 23:30 دقیقه پخش می شود. این نمایش به شرح زندگی شهید دکتر لبافی نژاد می پردازد که در دوارن انقلاب اسلامی به شهادت می رسد .

نمایش « گلوله ای که با من سفر کرد» از رادیو تهران و در 18 قسمت ساعت 24 پخش می شود داستان چند ایرانی مقیم فرانسه را بیان می کند که پس از پایان جنگ تحمیلی یکی از این ایرانی ها که در زمان جنگ به جبهه رفته و در دوران انقلاب فعال بوده است توسط شخص ناشناسی کشته می شود.

نمایش « کلاف سردرگم» از رادیو تهران در 6 قسمت و ساعت 24:00 پخش می شود . نمایش طنز تاریخی است که به اختناق دوره رضا خانی می پردازد.

نمایش « خاطرات ملک بانو» از رادیو نمایش در 14 قسمت و ساعت 23:30 پخش می شود. در این نمایش پیرزنی به نام ملک بانو در خانه سالمندان زندگی می کند، نمایش از طریق گفتگوی یک خبرنگار با او به مرور خاطرات گذشته و روزهای شکل گیری انقلاب می پردازد .

نمایش « حریق دریا» از رادیو نمایش و در 30 قسمت پخش می شود. این نمایش داستان زندگی 5 دوست است که با آمدن یکی از آنها از خارج به ایران به نقل خاطرات دوران انقلاب می پردازد.


نوشته شده در   سه شنبه 11 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode