ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390     |     کد : 31872

تراكتورسازی و استقلال برای تعیین صدرنشین به مصاف هم می روند

تیم های تراكتورسازی تبریز و استقلال تهران در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران برای تعیین صدرنشین جدول رو در روی هم قرار می گیرند.

 تیم های تراكتورسازی تبریز و استقلال تهران در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران برای تعیین صدرنشین جدول رو در روی هم قرار می گیرند.


به گزارش ایرنا، این دو تیم كه تنها با اختلاف یك امتیاز در رده های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند، در بازی روز یكشنبه نهم بهمن ماه جاری برای تعیین صدرنشین هفته بیست و سوم در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم صف آرایی می كنند.

تراكتورسازی برای اینكه بتواند صدرنشینی را از آن خود كند، در این بازی چاره ای جز برد ندارد و باید با سه امتیاز از بازی خانگی خارج شود تا با 45 امتیاز صدر جدول را كه هفته هاست در اختیار استقلال است از این تیم بگیرد.

این در حالیست كه استقلال در صورت كسب تساوی نیز می تواند با 44 امتیاز به صدرنشینی طولانی مدت خود در لیگ جاری ادامه دهد.

البته تساوی و یا باخت تراكتورسازی در بازی این هفته در صورت برتری سپاهان مقابل فجر سپاسی می تواند این تیم تبریزی را تا رده سوم جدول نیز پایین بكشد چرا كه سپاهان با 40 امتیاز هم اكنون در رده سوم قرار گرفته و در صورت كسب برد مقابل سپاسی یا با تراكتورسازی هم امتیاز می شود و یا از این تیم پیشی می گیرد و تفاضل گل بهتری نسبت به تراكتورسازی دارد.

همه چیز برای تراكتورسازی در بازی این هفته مهیاست تا با برتری مقابل استقلال رقیب، به تنهایی صدر جدول را از آن خود كند و گامی دیگر به اهداف ترسیم شده باشگاه و خواست هواداران نزدیك تر شود.

تراكتورسازی در این بازی از امتیاز میزبانی و هواداران پرشور خود برخوردار است و با توجه به نیمكت امیدوار كننده تراكتورسازی در نیم فصل دوم ، كسب برتری مقابل استقلال و صعود به صدر جدول دور از انتظار نیست.

شكست ناپذیری تراكتورسازی به 9 هفته پیش و به بازی فولاد خوزستان بر می گردد كه تراكتورسازی با نتیجه دو بر یك مغلوب این تیم شد اما از آن پس و در 9 بازی بعدی پنج برد و چهار تساوی در جدول ثبت كرد و اگر بتواند در این بازی نیز صاحب برتری شود رقم شكست ناپذیری خود را به عدد 10 می رساند.

تراكتورسازی در بازی دور رفت در تهران با برتری سه بر دو مقابل استقلال نشان داد كه از این تیم سرتر است اما در ادامه كار و با توجه به مصدومیت های بازیكنان و برخی اختلافات در بین كادر فنی و بازیكنان، روند صعودی تراكتور سازی متوقف شد و این روند تا پایان نیم فصل ادامه یافت و با شروع نیم فصل دوم و تقویت تیم از سوی كادر فنی روندی مشابه به وضعیت تیم در هفته های آغازین لیگ یازدهم در تیم حكم فرما شد و انتظار می رود قلعه نویی و شاگردانش این روند را به طور واضح در بازی با استقلال به معرض دید تماشاگران بگذارند.

این دو تیم تاكنون 26 بار به طور رسمی رو در روی هم قرار گرفته اند كه حاصل آن 14 برد برای استقلال، پنج برد برای تراكتورسازی و هفت تساوی برای دو تیم بوده است.

اولین مصاف این دو تیم در فصل 54 لیگ تخت جمشید در ورزشگاه تختی تبریز بود كه تراكتورسازی با تك گل حسین نورمحمدزاده استقلال قهرمان فصل 53 را شكست داد و این در حالی بود كه تراكتورسازی تازه از دسته دوم به لیگ یك صعود كرده بود.

استقلال تاكنون 46 گل به ثمر رسانده و 23 گل نیز از تراكتور دریافت كرده و بهترین برد تراكتورسازی برد سه بر دو این تیم با سرمربیگری قلعه نویی در نیم فصل اول رقابت های لیگ جاری بود.

بهترین برد استقلال نیز دو نتیجه پنج بر یك مقابل تراكتورسازی بوده است.

دو تیم در جریان رقابت های لیگ برتر هفت بار رو در روی هم قرار گرفته اند كه هر تیم دو بار مقابل هم به برتری رسیده اند و نتیجه سه بازی نیز به تساوی انجامیده است.

استقلال در فصل اول لیگ برتر هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت و به ترتیب با نتایج چهار بر صفر و یك بر صفر تراكتورسازی را شكست داد اما در فصل نهم كه اولین حضور تراكتورسازی پس از هفت سال دوری از لیگ برتر بود استقلال در شكست دادن تراكتورسازی ناكام ماند و دو تیم در دو بازی رفت و برگشت به تساوی های یك بر یك و دو بر دو رضایت دادند.

در فصل دهم لیگ برتر نیز تراكتورسازی در تبریز مقابل استقلال به تساوی یك بر یك دست یافت اما در بازی برگشت و در آزادی و مقابل دیدگان هزاران هوادار استقلالی و البته هواداران تراكتورسازی با نتیجه دو بر یك این تیم را شكست داد و نوار ناكامی های 14 ساله تراكتورسازی مقابل استقلال قطع شد.

آخرین دیدار رسمی دو تیم در دور رفت رقابت های لیگ جاری در ورزشگاه آزادی بود كه تراكتورسازی با هدایت امیر قلعه نویی كه افتخارات زیادی با استقلال در كارنامه لیگ برتری اش دارد مقابل استقلال سه بر دو برنده شد و بهترین نتیجه تراكتورسازی مقابل استقلال رقم خورد.

پس از این بازی كه هجدهم شهریور ماه گذشته برگزار شد دو تیم از 16 بازی انجام داده مقابل حریفان 30 امتیاز كسب كردند و از این حیث با هم برابری می كنند.

در بیست و هفتمین مصاف دو تیم كه روز یكشنبه نهم بهمن ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز انجام می شود استقلال برای پایان دادن به نوار پیروزی های متوالی تراكتورسازی و همچنین كسب پانزدهمین برد و حفظ صدرنشینی و تراكتورسازی نیز برای كسب ششمین برد و گرفتن جای استقلال در صدر جدول رو در روی حریف قرار می گیرند.

استقلال تهران هم اكنون با 43 و تراكتورسازی با 42 امتیاز از 22 بازی در رده های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند.

گزارش از: عیسی عطاپور



نوشته شده در   جمعه 7 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode