ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390     |     کد : 31849

وجود بیشترین بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی در ارسباران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، از وجود بیشترین بقاع متبرکه و امامزاده استان آذربایجان‌شرقی در منطقه ارسباران شامل شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین و ورزقان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف اهر عنوان کرد
وجود بیشترین بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی در ارسباران
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، از وجود بیشترین بقاع متبرکه و امامزاده استان آذربایجان‌شرقی در منطقه ارسباران شامل شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین و ورزقان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام محمد جباری ظهر امروز در همایش وقف در شهرستان اهر، تعداد بقاع متبرکه و امامزاده در این منطقه را بیش از 50 مورد اعلام کرد.
وی همچنین از وجود 300 مسجد در شهرستان اهر اعم از شهری و روستایی خبرداد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر ضرورت اشاعه وقف در جامعه را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: همه باید در احیای فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند تا بتوان عدالت اجتماعی را بیش از پیش محقق کرد.
وی گفت: اگرچه جایگاه واقعی وقف هنوز پدید نیامده اما آنقدر فرهنگ اسلامی و دینی مردم و مشارکت آنان بالاست که تا مطلع شوند وقوفه‌ای به تأخیر افتاده سریعاً در زمینه پرداخت آن اقدام می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر با بیان اینکه در اطلاع‌رسانی باید بهتر عمل کنیم، تصریح کرد: اگر این نقص و ضعف رفع شود با توجه به ظرفیت بالایی که نسبت به مسائل اسلامی و دینی در مردم وجود دارد قطعاً جایگاه فرهنگی وقف ارتفاع خواهد یافت.
جباری، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه، به‌روزرسانی مال‌‌الاجاره موقوفات و وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی، تقویم ارزش ریالی رقبات موقوفات، اخذ مفاصا حساب برای موقوفات منفعتی و انتفاعی به تعداد 340 فقره، پرداخت هزینه تعمیر و هزینه جاری مساجد از درآمد موقوفات به مبلغ 100 میلیون ریال، جلب مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری عمرانی موقوفات، برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ ، ترتیل، قرائت و مفاهیم در مقطع برادران و خواهران، برگزاری دوره آموزشی عمومی قرآن در بقاع متبرکه و برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری را از کارهای انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه اهر از اول امسال تاکنون برشمرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر همچنین برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین و ورزقان در ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم در سطح بقاع متبرکه، برگزاری طرح نشاط معنوی (چهار طرح ) در سطح بقاع متبرکه، برگزاری 20 مراسم جشن ولایت علوی اکمال دینی نبوی در سطح بقاع متبرکه، پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع متبرکه، اعزام مبلغ به بقاع متبرکه در ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان، برگزاری بیش از 30 جلسه طرح مودت برای آبادانی امامزادگان، برگزاری 20مراسم یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان، تهیه طرح جامع عمرانی بقاع متبرکه و کلنگ‌زنی، احداث و نوسازی امامزاده زین‌الدین روستای حصار سیدلر را از دیگر کارهای انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه اهر از اول امسال تاکنون اعلام کرد.


نوشته شده در   جمعه 7 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode