ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 بهمن 1390     |     کد : 31777

شمار قربانيان به 17 نفر رسيد

با غرق شدن يك فروند شناور (اتوبوس دريايي) با 22 سرنشين در آب‌هاي خليج‌فارس، مسوول روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از پيدا شدن اجساد 17 نفر از سرنشينان اين شناور خبر داد.

پيداشدن‌آخرين‌جسدسانحه دريايي بندرعباس
شمار قربانيان به 17 نفر رسيد
جام جم آنلاين: با غرق شدن يك فروند شناور (اتوبوس دريايي) با 22 سرنشين در آب‌هاي خليج‌فارس، مسوول روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از پيدا شدن اجساد 17 نفر از سرنشينان اين شناور خبر داد.
حسين خوشبخت در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: يك فروند اتوبوس دريايي حدود ساعت 17 روز شنبه اول بهمن از جزيره هرمز به سمت بندرعباس در حال حركت بود كه پس از برخورد با امواج 2 متري غرق شد.

وي افزود: با وجود اين‌كه از صبح شنبه به تمامي واحدهاي دريايي اعلام داده شده بود كه به علت بدي آب و هوا، تردد تمامي وسايل ممنوع است، اما اين اتوبوس دريايي اقدام به سوار كردن مسافر كرده بود.

خوشبخت با بيان اين‌كه از زمان غرق شدن اين اتوبوس دريايي ناجي‌هاي سازمان 5 نفر از سرنشينان آن را نجات داده‌اند، گفت: در ساعت 3 بامداد يكشنبه اجساد 2 نفر و ساعاتي بعد 14 نفر ديگر از سرنشينان اين كشتي كه فوت شده بودند، در آب‌هاي خليج‌فارس كشف شدند و جسد يك نفر ديگر نيز روز دوشنبه پيدا شد.

به گفته خوشبخت، در اين عمليات نيروهاي هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشاني نيز حضور داشتند.

اين مقام مسوول با اعلام خبر بازداشت ناخداي اين اتوبوس دريايي كه به‌رغم اعلام ممنوعيت، اقدام به تردد و سواركردن مسافر كرده بود، گفت: ماموران گارد بندر با نيابت از مقام قضايي وي را بازداشت كردند.

همچنين دكتر شكاري، رييس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان نيز با بيان اين‌كه حال 5 مسافر نجات‌يافته در حادثه غرق شدن شناور دريايي مساعد است، گفت: اين مصدومان به اورژانس بيمارستان شهيد محمدي منتقل و بستري شده‌اند.

امواج 2 متري اتوبوس دريايي را غرق كرد

مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان علت غرق شدن اتوبوس دريايي در آب‌هاي خليج‌فارس را تردد غيرمجاز آن با وجود هشدارهاي مسوولان اسكله هرمز به علت توفاني بودن دريا اعلام كرد.

علي‌اكبر صفايي گفت: اين حادثه حوالي ساعت 20/17 تا 30/17 عصر روز شنبه رخ داده و از همان موقع گروه‌هاي امداد و نجات، عمليات بررسي و جستجو را آغاز كرده‌ و 5 نفر را نجات دادند.

وي با بيان اين‌كه تردد اين شناور غيرمجاز بوده و ناخدا از جمله نجات‌يافتگان آن است كه در سلامت كامل به سر مي‌برد، گفت: در حال حاضر دستور تشكيل پرونده قضايي صادر شده است.

صفايي خاطرنشان كرد: ارتفاع موج در زمان حادثه 2 متر بود و به گفته ناخدا، موتور اين شناور خاموش شده و كنترل اتوبوس دريايي از دست وي خارج و به دست امواج دريا سپرده شده بود.

مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با بيان اين‌كه شناورهاي عبوري در آن زمان قادر به كمك به اين اتوبوس دريايي نبودند، گفت: در صورت نزديك شدن به اين كشتي امكان غرق آنها در صورت ارائه كمك وجود داشت.

به گفته صفايي، ساير عللي كه ممكن است منجر به غرق شدن اين اتوبوس دريايي شده باشد، هم‌اكنون در دست بررسي است.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode