ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 دي 1390     |     کد : 31591

امام جمعه تبریز خواستار رسیدگی به مشكل سكه و ارز شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از دولت و مجلس خواست به صورت جدی به مشكل كاهش ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها و افزایش قیمت سكه در بازار رسیدگی كنند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از دولت و مجلس خواست به صورت جدی به مشكل كاهش ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها و افزایش قیمت سكه در بازار رسیدگی كنند.


آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز بااشاره به افزایش دوباره قیمت سكه و ارز در كشور اظهاركرد: وضعیت سكه در بازار بی سر و سامان شده و بانك مركزی تنها نظاره گر آن است.

وی افزود: با افزایش قیمت ارزهای خارجی، ارزش ریال به عنوان پول ملی به نفس نفس افتاده و در مقابل ارز كشورهای همسایه مانند عراق نیز كاهش یافته است.

وی گفت: پول ایران به عنوان یكی از ارزهای متداول در كشوری مانند عراق استفاده می شد ولی امروز شاهدیم كه می خواهند ریال ایران را از ردیف اعتبار خارج كنند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سفر رییس جمهوری به كشورهای آمریكای لاتین، آن را ناشی از ناتوانی آمریكا علیه تحریم های ایران عنوان كرد.

وی اضافه كرد: نقض طرح آمریكا كه می خواهد ایران در كشورهای دیگر نفوذ نداشته باشد، یكی از اهداف بزرگ این سفر بوده است.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به مشتركات فراوان كشورهایی همچون ونزوئلا با ایران به ویژه در مبارزه علیه آمریكا خاطرنشان كرد: سرمایه گذاری مشترك و قراردادهای مختلف در زمینه مسكن، تجارت و ایجاد بازارهای جدید در بین این كشورها از دیگر اهداف سفر اخیر رییس جمهوری به كشورهای آمریكای لاتین بوده است.

امام جمعه تبریز جلب نظر این كشورها در راستای برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران را از دلایل دیگر این سفرها عنوان كرد.

وی گفت: گسترش و تقویت روابط ایران به این كشورها به ویژه نیكاراگوئه، ونزوئلا موجب تضعیف بیشتر نفوذ آمریكا و استیصال رژیم صهیونیستی می شود.

آیت الله مجتهدشبستری دربخش دیگری ازخطبه های نمازجمعه، اظهار امیدواری كرد روند جنبش های عدالت خواه دنیا به ویژه در كشورهای منطقه گسترده تر و شعله ورتر از سابق شود.

وی با بیان اینكه ستاره آمریكا روز به روز رو به افول است، خاطرنشان كرد: همه این عوامل دست به دست هم می دهد هر چه سریعتر شاهد پیروزی قاطع مسلمانان جهان در كشورهایی همچون مصر و تونس باشیم.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سفر اخیر دبیركل سازمان ملل به لبنان گفت: سخنان تاسف بار وی به جای اینكه در جهت حمایت و دلجویی از مردم لبنان و ادامه مبارزه و مقاومت باشد، بیشتر در جهت جلب رضایت و خشنودی آمریكا و رژیم صهیونیستی بود.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: 'بان كی مون' با بیان اینكه اگر مردم لبنان می خواهند به آرامش برسد، باید حزب الله خلع سلاح شود، این سخنان را در راستای اهداف امریكا و رژیم صهیونیستی دانست.

وی گفت: نه تنها نمازگزاران تبریز بلكه همه مردم آزادی خواه جهان با محكوم كردن سخنان دبیركل سازمان ملل، حمایت خود را از اقدامات حزب الله لبنان اعلام می كنند.

امام جمعه تبریز ابراز كرد: به كوری چشم دشمنان به ویژه آمریكا و رژیم صهیونیستی سلاح حزب الله همچنان در دست رزمندگان مقاومت باقی می ماند.



نوشته شده در   جمعه 30 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode