ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 دي 1390     |     کد : 31058

سه شنبه 20 دي 16 صفر 10 ژانويه

پایان تأليف كتاب ارزشمند شرح ديوان حضرت امير توسط میر حسین میبدی در سال890هجري قمري ...

پایان تأليف كتاب ارزشمند شرح ديوان حضرت امير توسط میر حسین میبدی در سال890هجري قمري

«قاضي ميرحسين ميبدي»، تأليف كتاب ارزشمند شرح ديوان حضرت امير را در سال890هجري قمري به پايان رساند. ميبدي متخلص به منطقي ازحكيمان مشهورقرن9هجري قمري درخطه يزد بود. او درجواني به شيرازرفت و دانش اندوزي پيشه كرد و درپايان تحصيلات به زادگاهش بازگشت و قضاوت و سپس تصدي اموراوقاف شهررا نيزبه عهده گرفت. قاضي ميبدي چون درنوشته نثرفارسي و عربي تسلط كامل داشت ضمن خدمات اجتماعي به نگارش و تأليف نيزمي پرداخت. معروفترين اثروي شرحي است بر«ديوان حضرت علي(ع) » كه آن را درصفرسال890هجري قمري به پايان رساند. شرح« گلشن راز» به فارسي و« جام گيتي نما» درحكمت ازديگرآثارقاضي ميبدي به شمارمي روند.


درگذشت آيت الله ميرزا يوسف مجتهد تبريزي در سال1337هجري قمري

آيت الله ميرزا يوسف مجتهد تبريزي عالم بزرگ اسلام در سال1337هجري قمري درشهركاظمين درگذشت. آيت الله مجتهد تبريزي درعلوم عربي، منطق و ادبيات تبحرو دانش بسياركسب كرده بود و ضمن تدريس و سخنراني به تأليف اهتمام فراوان داشت. ازآثارآيت الله مجتهد تبريزي« لِسان الحق و ديوان شعردرمدح حضرت رسول اكرم(ص) وائمه اطهارعليهم السلام» را مي توان نام برد.

ساخت سيمان توسط جوزف آسپرين شيميدان انگليسي در سال1824ميلادي

يكي ازمشهورترين مصالح ساختماني امروزي يعني سيمان را جوزف آسپرين شيميدان انگليسي در سال1824ميلادي ساخت. با اختراع سيمان تحول بزرگي درامورعمراني و ساختماني جهان پديد آمد. زيرا جستجو براي يافتن مادّه‎اي كه قطعات سنگ را به هم بچسباند و به استحكام بِنا بيافزايد از ديرباز ذهن آدمي را به خود مشغول كرده بود.


اختراع ساعت الكترونيكي در سال1963ميلادي

ساعت الكترونيكي را دو صنعتگرجوان و هنرمند سوئيسي پس از12سال تلاش در سال 1963ميلادي اختراع كردند. اين دوصنعتگرپس از وصل ميليونها ابزاردقيق و ريزاين ساعت را اختراع كرد. درساعت الكترونيكي، الكترونها حركت مي‎كنند و عقربه‎ها را به جلو مي‎رانند. 



نوشته شده در   سه شنبه 20 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode