ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 دي 1390     |     کد : 30972

حمايت رسانه ملي از جشنواره‌هاي فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تنی چند از معاونان ، مدیران و دبیران جشنواره ها مهمان معاون سیما بود تا با حضور مدیران شبکه ها ، در خصوص همکاری های بیشتر و بهتر به خصوص بازتاب جشنواره های فجر هم اندیشی کنند.

جام جم آنلاين: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تنی چند از معاونان ، مدیران و دبیران جشنواره ها مهمان معاون سیما بود تا با حضور مدیران شبکه ها ، در خصوص همکاری های بیشتر و بهتر به خصوص بازتاب جشنواره های فجر هم اندیشی کنند.
به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از روابط عمومی سیما ، سید محمد حسینی تصریح کرد : هم اندیشی مدیران وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما به انسجام هر چه بیشتر برای انعکاس فعالیت های فرهنگی و هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی می انجامد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به جشنواره های قرآن ، فیلم ، تئاتر ، موسیقی ، شعر ، هنرهای تجسمی ، کتاب ، مد و لباس فجر ، بر ضرورت فرهنگ سازی و بازتاب مناسب این جشنواره ها در رسانه ملی تاکید کرد .

وی با قدردانی از همکاری های همیشگی رسانه ملی با وزارت متبوعش در حوزه فرهنگ و هنر انعکاس فراگیر این جشنواره ها را در شبکه های مختلف موجد شور و نشاط در جامعه توصیف کرد .

حسینی جشنواره های یاد شده را اعتبار ملی خواند و همفکری مدیران و صاحبنظران رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای پرداختن شایسته به این مهم در سراسر کشور و برای مخاطبان داخل و خارج کشور رسانه ملی خواستار شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مودت و همدلی موجود بین صدا و سیما و وزارت متبوعش از آمادگی کارشناسان آن برای حضور و همفکری در اتاق های فکر برنامه های فرهنگی و هنری رسانه ملی و همکاری برای ارتقاء این برنامه ها خبر داد .

معاون ريیس رسانه ملی در امور سیما نیز انعکاس شایسته جشنواره ها در سیما را علاوه بر بیان عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، از منظر ایجاد شادی و نشاط عمومی ، ارتقاء فضای فرهنگی و هنری در کشور حائز اهمیت دانست و بر ضرورت برنامه ریزی گسترده در این خصوص تاکید کرد .

علي دارابی تصریح کرد: تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سیما به گونه ای که مردم ولایتمدار کشورمان به گذشته بعد از انقلاب افتخار کنند و به آینده بیشتر امیدوار شوند .

معاون سیما با توجه به ماموریت های هر شبکه در خصوص جشنواره های فجر گفت : نگاه رسانه ملی به این جشنواره ها ، نگاه حمایتی است .

دارابي از تشکیل اتاق فکر شورای کتاب در سیما در آینده نزدیک خبر داد .

وی ابراز امیدواری کرد : نشست های مستمر همفکری مدیران رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستاوردهای ارزشمندی برای حوزه فرهنگ و هنر کشور داشته باشد .

در این نشست جمعی از مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سیما دیدگاه های خود را در خصوص همکاری هر چه بیشتر دو طرف و ضرورت های آن بیان کردند .

حمید شاه آبادی ، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش ویژه انقلاب اسلامی ، بصیرت و بیداری اسلامی در برخی جشنواره های فجر خبر داد و توجه ویژه سیما را به اطلاع رسانی موثر از جشنواره ها ، بخش های ویژه و شاخص های ارزشی آن خواستار شد .

سید محمد میر زمانی ، مدیر کل دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تشریح ظرفیت های جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، نگاه ویژه به حضور جوانان ، اجرای پایان نامه های دانشجویی در حوزه موسیقی ، قطعات موسیقی با موضوع انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن ، موسیقی کودک و حضور 9 کشور در این جشنواره را از وجوه تمایز این جشنواره توصیف کرد و بر ضرورت انعکاس گسترده آن در سیما تاکید کرد .

محمد دشت گلی ، مدیر مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به این که جشنواره بین المللی تئاتر فجر در 17 قسمت در تهران و هفت استان کشور برگزار می شود ، اطلاع رسانی لازم را در این خصوص از شبکه های سراسری و استانی ضروری دانست .

وی اختصاص برنامه های ویژه را در شبکه های سیما به هنر نمایش با هدف تبیین ، تبلیغ ، ترویج و تحلیل محتوای این هنر خواستار شد .

محمود شالویی ، مدیر مرکز هنرهای تجسمی از استقبال کم نظیر از جشنواره بین المللی تجسمی فجر امسال خبر داد و با اشاره به وصول 22703 اثر و تشکیل نمایشگاه های مربوط در 10 کشور و همه استان های کشور ، اهتمام ویژه رسانه ملی و شبکه های سیما را برای پوشش این رویداد بزرگ مورد توجه قرار داد .

رضا حمیدی ، دبیر ششمین جشنواره شعر بین المللی فجر نیز با اشاره به ویژگی های جشنواره امسال ، همکاری شایسته شبکه های سیما را برای انعکاس آن خواستار شد و در ادامه از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری در خصوص تولید برنامه هفتگی در زمینه شعر و ادب خبر داد .

سهرابی ، دبیر جشنواره مد و لباس با توجه به این که این جشنواره برای نخستین بار در کشور برگزار می شود ، مشارکت موثر رسانه ملی در این حوزه را برای فرهنگ سازی و ترویج الگوی اسلامی ایرانی لباس ضروری دانست .

در ادامه مدیران شبکه های سیما نیز با بر شمردن برنامه های شبکه متبوع خود در خصوص جشنواره های فجر بر آمادگی کامل برای انعکاس شایسته آن تاکید کردند و همکاری متقابل دست اندرکاران جشنواره ها را در این خصوص خواستار شدند .


نوشته شده در   يکشنبه 18 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode