ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 دي 1390     |     کد : 30834

لباسي براي درک احساس 75 سالگي

گروهی از محققان MIT در لابراتوار مطالعات مربوط به پيري ، برای اینکه دریابند جسم انسان در 75 سالگی چه شرایطی دارد، لباسی ویژه طراحی کرده اند.

 
جام جم آنلاين: گروهی از محققان MIT در لابراتوار مطالعات مربوط به پيري ، برای اینکه دریابند جسم انسان در 75 سالگی چه شرایطی دارد، لباسی ویژه طراحی کرده اند.
این لباس که به اختصار AGNES (اگنس) نامیده می شود می تواند به کسانی که آن را می پوشند به خوبی نشان دهد که افراد 75 ساله جهان اطراف خود را چگونه احساس کرده و در آن حرکت می کنند.

اگنس می تواند ویژگی های فیزیکی یک جسم 75 ساله از قبیل چابکی، انعطاف پذیری، عوامل بینایی و حرکتی را به خوبی شبیه سازی کند و افراد با هر سن و سالی می توانند آن را بپوشند. بندهایی که بر روی لباس وصل شده اند می توانند خشکی مفاصل را شبیه سازی کنند و کلاه ایمنی که بر روی سر فرد قرار می گیرد نیز می تواند با هل دادن سر به جلو ستون فقرات خمیده در بدن افراد مسن را شبیه سازی کند.

عینکهایی زرد رنگ و هدفون هایی برای پوشاندن گوشها آخرین قطعاتی هستند که برای محدود کردن بینایی و شنوایی افراد در این لباس تعبیه شده اند.

هدف از ساخت این لباس کمک به طراحان فضاهای عمومی و سیستمهای حمل و نقل عمومی است تا به دشواری های زندگی افراد سالمند آگاه شده و در طراحی های خود برای برطرف کردن و یا ساده تر کردن این دشواری ها راهکارهایی را بگنجانند.

محققان MIT این لباسها را بر تن دانشجویان کرده و آنها را به اماکن عمومی از قبیل فروشگاه های بزرگ فرستادند تا مقداری مواد غذایی کم کالری، کم قند و کم چربی خریداری کنند، کاری که دانشجویان انجام آن را بسیار دشوار توصیف کردند.

بر اساس گزارش گیزمگ، در کنار این لباس، محققان MIT سیستمی به نام AwareCar نیز ابداع کرده اند تا با کمک آن بتوانند دشواری های رانندگی که ممکن است افراد مسن با آن مواجه شوند را درک کرده و در برطرف ساختن آن تاثیرگذار باشند.(مهر)


نوشته شده در   پنجشنبه 15 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode