ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 دي 1390     |     کد : 30588

جريان فتنه ، مكتب عاشورا را مانع بزرگي در راه رسيدن به اهداف خود مي ديد

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت:جريان فتنه ، مكتب عاشورا را مانع بزرگي در راه رسيدن خود به اهدافش مي ديد.

مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت:جريان فتنه ، مكتب عاشورا را مانع بزرگي در راه رسيدن خود به اهدافش مي ديد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي در همايش بزرگداشت روز 9 دي كه به همت انجمن هاي اسلامي تبريز برگزار شد با اشاره به اين مطلب اظهار داشت: حضرت امام خميني (ره) در 15 خرداد 42 كه مصادف با عاشوراي حسيني بود علم مبارزه عليه ظلم و استبداد شاهنشاهي را بر افراشت.

وي افزود: تشبيه حاكم طاغوت به جريان ظالمانه سال 61 هجري قمري و دعوت به اصلاح امور توسط اين رژيم مردم را بار ديگر با مكتب عاشورا آشنا ساخت.

عظيمي در ادامه گفت: تمام اين اقدامات براي تشخيص حق و باطل از هم بود امري كه بسيار دشوار است چرا كه تشخيص باطل 30هزار نفري از حق 72 نفري بسيار حساس مي باشد.

وي قرار گرفتن برخي از خواص زمان پيامبر (ص) در مقابل فرزند رسول خدا و بستن كمر همت براي به قتل رساندن ايشان را از موارد نادر تاريخ دانست كه مي تواند هر انساني را به شك و ترديد بيفكند.

مدير كل تبليغات اسلامي استان با اشاره به تعبير حضرت علي عليه السلام در خصوص فتنه ها بيان داشت: به تعبير اميرالمومنين (ع) اين فتنه ها همچون حباب روي آبي هستند كه بر روي آب زلال خود نمايي مي كنند.

عظيمي خاطر نشان كرد: در چنين شرايطي برخي با نام نماز و روزه در مقابل امام زمان خود مي ايستند و 9 دي نيز نمونه اي معاصر از اين اقدام است.

وي اضافه كرد: ريشه داشتن اين انقلاب در مكتب عاشورا باعث شد تا مردم با داشتن تقوا و بصيرت ناشي از آن حق و باطل را از هم تشخيص دهند و در اين بين برخي كه در صف انقلاب و كنار امام (ره) بودند با غفلت از رهنمودهاي ايشان در صف دشمنان اسلام قرار بگيرند.

مدير كل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: در اين جريان آمريكا با زدن مهر تاييد بر اقدامات يك جريان خاص زد و با تعريف و تمجيدهاي خود آنان را در مقابل اسلام و راه خلل ناپذير ولايت قرار داد.

عظيمي با تاكيد بر اينكه جريان فتنه ، مكتب عاشورا را مانع بزرگي در راه رسيدن به اهداف خود مي ديد اظهار داشت: اين افراد كه داعيه دين مداري را داشتند پرچم اباعبدالله را به آتش كشيدند و پيش از آن نيز مسجد و قران را نيز به آتش كشيده بودند و از سوي ديگر رهبران فتنه نيز زحمت برائت از اين افراد را نيز به خود ندادند.

وي به ميدان آمدن خود جوش مردم عزادار را در اين رويداد بدون دعوت دستگاه هاي دولتي را بسيار ارزشمند دانست و اضافه كرد: از ويژگي هاي برجسته جريان فتنه در عاشوراي 88 تجاوز به حريم باورهاي ديني و نشانه رفتن ديانت امت اسلامي بود كه پيش از آن نيز با دادن رنگ و لعاب ناسيوناليستي سعي در كمرنگ كردن آن داشتند.

عظيمي برخورد دو گانه جريان فتنه با مردم و باورهاي ديني آنان را موجب خلق حماسه 9 دي با ويژگي ديني و هيئتي در كشور دانست و تاكيد كرد: به تعبير رهبر معظم انقلاب اين حماسه در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت و ماندگار شد.

وي حضور مردم در صحنه هاي مختلف انقلاب را بسيار ارزشمند دانست.


نوشته شده در   يکشنبه 11 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode