ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 دي 1390     |     کد : 30554

پرده‌برداری از یادمان مجاهدان انقلاب مشروطه تبریز

با حضور شهردار تبریز و جمع کثیری از شهروندان از یادمان مجاهدان مشروطه تبریز در میدان تاریخی شهدای تبریز پرده‌برداری شد.

 با حضور شهردار تبریز و جمع کثیری از شهروندان از یادمان مجاهدان مشروطه تبریز در میدان تاریخی شهدای تبریز پرده‌برداری شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، با حضور شهردار تبریز و جمع کثیری از شهروندان از یادمان مجاهدان مشروطه تبریز در میدان تاریخی شهدای تبریز پرده‌برداری شد.
برای ساخت این یادمان که به همت شهرداری منطقه هشت و مدیریت زیباسازی شهرداری توسط برادارن هنرمند سرابی‌پور اجرا شده بالغ بر 360 میلیون ریال هزینه شد.
علیرضا نوین شهردار تبریز در آیین پرده‌برداری از این یادمان طی سخنانی با تأکید بر لزوم پاسداشت و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز، ساخت یادمان مجاهدان مشروطه را در راستای همین هدف ارزیابی و خاطرنشان کرد: مجاهدان نهضت مشروطه و در رأس آنان مجاهد مبارز ثقه‌الاسلام به تأسی از قیام خونین عاشورای حسینی (ع) در برابر ظلم و استبداد روس‌ها ایستادگی کردند و با نثار جان خود در قبال آزادی ایران، نام خود را در تاریخ آزادیخواهی کشور به ثبت رساندند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر آموزه‌های دینی به ویژه قیام عاشورای سال 61 هجری امام حسین (ع) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: ملت مبارز و بزرگ ایران در سال 57 با الهام از قیام تاریخی و ماندگار امام حسین (ع)، در برابر رژیم ستم شاهی قیام کردند و با تکیه بر پیام و آموزه‌های نهضت حسینی و به رهبری امام راحل، نظام استبدادی را سرنگون و حکومت اسلامی را جایگزین آن کردند و ما امروز آزادگی و استقلال خود را مدیون همین نهضت عاشورا هستیم.
شهردار تبریز همچنین با اعلام اینکه تعالیم و آموزه‌های عاشورای حسینی نقش غیرقابل ‌انکاری در شکل‌گیری تحولات دهه‌های اخیر ایران و نیز تثبیت حاکمیت اسلام در کشور داشته است، شکست جریان فتنه در عاشورای سال 88 را یکی دیگر از این موفقیت‌ها و عبرت‌های متأثر از عاشورا اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر فتنه‌گران در سال1388با جسارت تمام از عاشورای حسینی هتک حرمت کردند، ملت همیشه در صحنه ایران و مردم تبریز جلوتر از دیگر شهرها به تأسی از رهبر خود و در حرکتی هوشیارانه با تکیه بر بصیرت ملی و با حضور یکپارچه و میلیونی خود در خیابان‌ها پاسخ دندان‌شکنی به فتنه‌گران دادند و ثابت کردند که شور حسینی و پیام عاشورا هیچ‌گاه از دل آنان پاک نخواهد شد.
نوین همچنین تاکید کرد: شهر تبریز همواره در حمایت و تبعیت از ولایت پیشرو بوده و حماسه هشتم دی در تبریز و بعد از آن در 9 دی سال 88 در سراسر ایران اسلامی، خط بطلان بر تمام شیطنت‌های داخلی و خارجی علیه نظام بود.


نوشته شده در   يکشنبه 11 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode