ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 دي 1390     |     کد : 30138

آیت‌الله شبستری: کوتاهی دولت قابل گذشت نیست

امام جمعه تبریز گفت: در روزهای اخیر هیچ کنترلی برای قیمت کالا وجود ندارد و باید گرانفروشی در جامعه کنترل و برخورد شود و کوتاهی دولت در این امر قابل گذشت نیست.

 امام جمعه تبریز گفت: در روزهای اخیر هیچ کنترلی برای قیمت کالا وجود ندارد و باید گرانفروشی در جامعه کنترل و برخورد شود و کوتاهی دولت در این امر قابل گذشت نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) به سالگرد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره و اظهار کرد: هم اکنون یک سال از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها می‌گذرد و دولت موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته است البته ممکن است ضعف‌‌هایی هم در کار وجود داشته باشد که به تدریج این اشکالات هم برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: تورم و گرانی برای اقشار ضعیف کمرشکن است و باید قیمت‌ها کنترل شود.

کوتاهی دولت قابل گذشت نیست
خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هیچ کنترلی برای قیمت کالا وجود ندارد و باید گرانفروشی در جامعه کنترل شود و کوتاهی دولت در این امر قابل گذشت نیست.
وی اضافه کرد: در هفته گذشته بازار کشور به خاطر قیمت طلا و ارز ملتهب بود و البته با سیاست مدبرانه می‌شد این مشکلات را به وجود نیاد.

دولت شغل‌های کاذب به وجود نیاورد
مجتهدشبستری گفت: نقدینگی باید کنترل شود نه اینکه دولت برای کاهش نقدینگی مردم را به خرید طلا و ارز هدایت کند.
وی ادامه داد: این امر موجب کاهش ارزش ریال شده و شغل‌های کاذب را در جامعه ترویج می‌کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از دولت خواست با دعوت از اقتصاددانان تدابیر لازم را برای کنترل بازار بیاندیشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: در عین تقدیر و تجلیل از خدمات دولت، انتظار می‌رود تا دولت و مجلس در رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم و مسائل اقتصادی توجه خاص داشته باشد و اقدامات عملی برای مهار تورم و گرانی داشته باشد.

افرادی که واجد شرایط نیستند، کاندیدا نشوند
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فردا ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، خواستار آن شد افرادی که واجد شرایط لازم نیستند، برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکنند.
مجتهدشبستری با بیان اینکه برای انتخابات مجلس باید افرادی اقدام کنند که حداقل شرایط نمایندگی طبق اعلام وزارت کشور را داشته باشند، اظهار کرد: نباید افرادی برای مجلس آینده ثبت‌نام کنند که حتی از ارائه برخی مدارک نیز خودداری می‌کنند و با این کار خود برای رسانه‌های بیگانه و دشمنان سوژه و خوراک تبلیغاتی فراهم می‌کنند.
وی ادامه داد: با رد صلاحیت داوطلبانی که حداقل شرایط از جمله مدرک تحصیلی برای مجلس ندارند بهانه به دست رسانه‌های بیگانه افتاده و اعلام می‌کنند ببینید در جمهوری اسلامی چه خفقانی حاکم است و این همه افراد رد صلاحیت شدند، البته دشمن از هر فرصت استفاده می‌کند تا برنامه‌های جمهوری اسلامی را مخدوش جلوه دهد، ما نباید بهانه به دست آنان بدهیم.
مجتهدشبستری از مجریان انتخابات در فرمانداری‌ها خواست، هنگام تحویل مدارک و نام نویسی متقاضیان به دقت موارد قانونی را بررسی و قبل از اینکه هیئت‌های نظارت وارد بحث شوند، خودشان از نام نویسی این‌گونه افراد ممانعت به عمل آورند.
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه در اسلام کرسی مجلس و میز وزارت مطرح نیست بلکه خدمت مطرح است و اگر کسی انگیزه و توان خدمت را دارد در انتخابات شرکت کند.
وی افزود: مسئله در انتخابات برد و باخت نیست بلکه خدمت بوده و در نظام اسلامی انگیزه‌های الهی و خدمت به مردم بر همه چیز ارجحیت دارد.
مجتهدشبستری در ادامه گفت: ملت شریف آذربایجان همانند ملت قهرمان ایران در انتخابات مجلس با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای همانند سایر حضورهای خود رشد سیاسی خود را به دنیا نشان خواهند داد.

9 دی روز بصیرت، دشمن‌شناسی و به هنگام عمل کردن مردم است
مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهم دی حماسه ولایت‌مداری مردم ایران بود، تصریح کرد: حضور هوشمندانه ملت با بصیرت ایران در این حماسه بزرگ، تجلی ایمان و اقتدار ملت در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مردم متدین آذربایجان در حماسه تجدید بیعت با ولایت، هوشیاری و بصیرت خود را به زیباترین شکل به نمایش گذاشتند که این حضور بیانگر عشق و ارادت ملت به اصل مترقی ولایت فقیه بود.
وی ادامه داد: روز 9 دی روز بصیرت، دشمن شناسی، وقت‌شناسی و به هنگام عمل کردن مردم است و این حضور نشان داد که هر جا نیاز برای حفظ کیان انقلاب باشد ملت رشید و مقاوم ما حضور جدی خواهد داشت.

دولت عراق دست به پالایش بزند
خطیب جمعه تبریز در ادامه به تحولات اخیر کشور عراق به ویژه خروج نظامیان اشغالگر از این کشور و 18 انفجار روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: پیام انفجارها این است که آمریکا و مزدوران آنها می‌خواهند بگویند که اگر از این کشور خارج شوند عراقی‌ها امنیت نخواهند داشت.
مجتهدشبستری ضمن محکوم کردن این انفجارها از ملت عراق خواست هوشیاری کامل داشته و دولت عراق نیز هر چه زودتر با پسماندها وهابی و بعثی‌ها برخورد کرده و به پالایش کامل در این زمینه در ادارات خود بپردازد.

آمریکا مطمئنا در آینده نزدیک به خاک مذلت خواهد نشست
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به دستگیری جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: آمریکایی که همچنان در شوک فرونشاندن هواپیمایی جاسوسی آمریکا توسط ایران بودند که ضربه دیگری از ناحیه ایران خوردند و بار دیگر اقتدار و صلابت نیروهای نظامی و امنیتی ایران را ثابت کرد.
وی گفت: این ضربات پی در پی به آمریکا از ناحیه ایران و سایر کشورها و خود ملت آمریکا، نظام سرمایه‌داری آمریکا را مطمئنا در آینده نزدیک به خاک مذلت خواهد نشاند.
امام جمعه تبریز با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) به تشریح سیره این امام پرداخت و گفت: آشنایی با زندگی امامان و پیشوایان بهترین درس برای شیعیان است.


نوشته شده در   شنبه 3 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode