ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 آذر 1390     |     کد : 28814

مصرف فست فود فشار خون را افزایش می دهد

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: میزان نمك اضافه شده در غذاهای رستورانی خارج از حد كنترل است و مصرف كننده را مستعد ابتلا به افزایش فشار خون می كند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: میزان نمك اضافه شده در غذاهای رستورانی خارج از حد كنترل است و مصرف كننده را مستعد ابتلا به افزایش فشار خون می كند.


به گزارش روز جمعه پایگاه خبری وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی، 'زهرا عبداللهی' افزود: غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ كرده، همبرگر و مرغ سوخاری دارای مقدار زیادی روغن هستند و مصرف مكرر آنها سبب افزایش دریافت كالری و مستعد شدن فرد برای اضافه وزن و چاقی می شود.

وی توصیه كرد برای جلوگیری از اضافه وزن، روی سالاد یا داخل ساندویچ ها و پیتزا از سس استفاده نكنند، غذا را با فرصت كامل جویده و از سریع خوردن پرهیز كنند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ گفت: اغلب‌ همراه فست فودها، نوشابه های گازدار مصرف می شود كه این نوشیدنی ها موجب سیری كاذب و اختلال در هضم غذا شده و حاوی قند فراوان هستند.

عبداللهی افزود: آب، دوغ كم نمك و بدون گاز و نوشیدنی های كم شیرین و كم كالری، سالم ترین انواع نوشینی به شمار می روند.

این متخصص تغذیه به افراد توصیه كرد تا غذای خانگی را جایگزین فست فودها كنند و مقدار گوشت كمتر و سبزیجات بیشتری در تهیه غذا به كار ببرند.

عبداللهی ادامه داد: افراد باید به جای استفاده از قرص های فشرده سوپ یا پودر پیاز و سیر آماده كه دارای مقدار زیادی نمك هستند از سوپ های تازه و كم نمك خانگی استفاده كنند.

وی گفت: تهیه غذای خانگی، امكان كنترل روغن مصرفی و چربی غذا را به افراد می دهد چرا كه در این نوع پخت میزان مواد افزودنی و حجم غذای مصرفی قابل كنترل و تنظیم است. 



نوشته شده در   جمعه 4 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode