ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 آذر 1390     |     کد : 28703

عروسک‌های خیمه ‌شب‌بازی میهمان موزه آذربایجان هستند

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عروسک‌های خیمه شب‌بازی گفت: عروسک‌های خیمه شب‌بازی به مدت دو ماه مهمان موزه آذربایجان در تبریز خواهند بود.

رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی:عروسک‌های خیمه ‌شب‌بازی میهمان موزه آذربایجان هستند 
رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عروسک‌های خیمه شب‌بازی گفت: عروسک‌های خیمه شب‌بازی به مدت دو ماه مهمان موزه آذربایجان در تبریز خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی با بیان اینکه عروسک‌های خیمه شب‌بازی به مدت دو ماه مهمان موزه آذربایجان در تبریز خواهند بود. افزود: در این نمایشگاه مجموعه کاملی از عروسک‌های خیمه شب‌بازی که متعلق به اواخر دوره قاجار تا دوره معاصر است نمایش داده می‌شود.
وی اظهار داشت: این عروسک‌ها متعلق به احمدی خیمه شب‌باز معروف و به نام ایرانی بوده که پس از فوت، این عروسک‌ها از وارث وی خریداری شده است.
محمدی با اشاره به شخصیت عروسک «مبارک» گفت: از گذشته نمایش‌هایی در شهرهای مختلف با داستان‌های گوناگون و محوریت شخصیت مبارک اجرا می‌شده است.
وی ادامه داد: مبارک شخصیتی بوده که با اربابش مجادله کرده و با زدن حرف‌های نیش‌دار و کنایه‌های شیرین نه تنها موجب رضایت خاطر تماشاگران می‌شده بلکه به‌عنوان شخصیت محوری حق‌طلب نمایش، عرض‌اندام نیز می‌کرده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: تقابل ارباب و مبارک بخشی از تقابل تاریخی ارباب رعیتی در نظام شاهی ایران بود که همواره بستری برای شکل‌گیری مظاهر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده که در قالب نمایشنامه و قصه و حکایت خود را نشان داده است.
نمایشگاه عروسک‌های خیمه شب‌بازی به مدت دو ماه در طبقه زیرزمین موزه آذربایجان دایر بوده و همه روزه از ساعت هشت صبح تا هفت عصر آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 2 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode