ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 آذر 1390     |     کد : 28679

دستگيري سارق بالکني شمال پايتخت

يکي از سارقين مناطق شمالي شهر تهران با عنوان علي افغاني که با روش سرقت بالکني، اقدامات مجرمانه خود را سازماندهي مي‌کرد دستگير شد.

جام جم آنلاين: يکي از سارقين مناطق شمالي شهر تهران با عنوان علي افغاني که با روش سرقت بالکني، اقدامات مجرمانه خود را سازماندهي مي‌کرد دستگير شد.
در ساعت سه بامداد هشتم مهر سال جاري مأموران کلانتري 163 ولنجک از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي در جريان خبر سرقت منزلي در خيابان ايثار قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل، مالباخته به مأموران گفت: در داخل منزل به همراه بستگان در حال صحبت و تماشاي تلويزيون بوديم که ناگهان متوجه شديم فردي از طبقه بالاي منزل به داخل حيات دويد و بلافاصله از خانه خارج شد؛ به سرعت به تعقيب او پرداخته و زماني‌که به داخل کوچه رسيديم، در همان لحظه سه جوان را در داخل کوچه مشاهده کرديم که به گمان آنکه شايد آنها سارق باشند‌، به کمک بستگان مانع از خارج شدن آنها از محل شده و بلافاصله موضوع را به پليس خبر داديم.

با توجه به اظهارات مالباخته درباره احتمال ارتکاب سرقت از سوي اين سه جوان، مأموران در بازرسي از آنها موفق به پيدا کردن هيچگونه اموال مسروقه‌اي نشدند اما در ادامه بازرسي‌هاي خود مقاديري موادمخدر از نوع کراک از آنها کشف شد که بر اساس اين مکشوفات هر سه نفر دستگير و به کلانتري منتقل شدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي ناحيه يکم تهران، پرونده به همراه سه متهم دستگير شده، در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه يکم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: به همراه بستگان در طبق اول منزل نشسته بوديم که ناگهان پنجره‌ اتاق به علت شدت وزش باد، باز شد و در همان لحظه سايه فردي را مشاهده کردم که در طبقه دوم منزل، روي بالکن، حضور داشت؛ به محض ديدن سايه اين شخص، با صداي بلند فرياد زدم دزد و اين شخص نيز با شنيدن صداي من، از طبقه دوم خانه روي سقف خودرو 206 پارک شده در داخل حيات پريد و قبل از آنکه بتوانيم در داخل حيات دستگيرش کنيم، از خانه خارج شد.

وي ادامه داد: در فاصله کمتر از چند ثانيه زماني ‌که خود را به داخل کوچه رسانديم، با سه جوان روبرو شديم که در کمال تعجب اظهار داشتند که هيچ کس را در داخل کوچه نديده‌اند به همين علت اطمينان دارم که اگر اين سه نفر در سرقت دست نداشتند، بدون شک سارق را در حين فرار از داخل خانه ديده‌اند و احتمالا اين شخص را شناخته ولي او را معرفي نمي‌کنند.

مالباخته در ادامه اظهارات خود، درباره اموال سرقت شده به کارآگاهان گفت: زماني‌که به طبقه دوم خانه رفته و محل سرقت را وارسي کردم متوجه شدم که انگشتر برليان خانوادگي، يک رشته گردنبند طلا، مقاديري تراول چک و پول نقد و گوشي تلفن همراه از داخل اتاق سرقت شده است.

کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي در بررسي اظهارات مالباخته، در اولين مرحله از اقدامات پليسي خود به بررسي سوابق احتمالي سه جوان دستگير شده پرداخته و اطلاع پيدا کردند که اين سه نفر از مجرمان سابقه‌دار در زمينه استفاده و نگهداري موادمخدر هستند که در زمان دستگيري نيز مقاديري موادمخدر از آنها کشف شده بود.

با توجه به سوابق بدست آمده و احتمال ارتکاب سرقت با انگيزه تأمين هزينه خريد مواد از سوي اين سه نفر، کارآگاهان به تحقيق از آنها پرداخته و در حالي‌که همچنان منکر هرگونه ارتکاب سرقت و يا اطلاع از هويت سارق شده بودند، اما در ادامه تحقيقات مدعي شدند: در اين محدوده سرقت‌ها توسط شخصي به نام علي 25 ساله معروف به علي افغاني که غالباً به شيوه بالکن روي اقدام به سرقت مي‌کند، انجام مي‌شود اما خودمان در اين سرقت نقش و يا مشارکتي نداشته و علي افغاني را به واسطه مصرف مشترک مواد، مي‌شناسيم.

با شناسايي متهم تحت تعقيب، کارآگاهان پايگاه يکم اطلاع پيدا کردند که علي افغاني بلامکان بوده، اما در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي محل‌هاي تردد متهم در منطقه دره فرحزاد شده و اين منطقه را تحت مراقبت‌هاي نامحسوس خود قرار داده و سرانجام در روز 25 آبان امسال وي را در همين محل، قبل از هرگونه اقدام براي فرار، دستگير و به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ کارآگاه علي اکبرپور، رييس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتياد شديد متهم به مصرف موادمخدر از نوع کراک و شيشه، گفت: با دستگيري متهم و انجام تحقيقات، تاکنون تعدادي از محل‌هاي ارتکاب سرقت‌ها در مناطق شهرک نفت، چهار ديواري پونک، فرحزاد و ايثار مورد شناسايي قرار گرفته و تحقيقات تکميلي براي شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهم در دستور کار کارآگاهان اين پايگاه قرار دارد.


نوشته شده در   سه شنبه 1 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode