ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 6 شهريور 1403
سه شنبه 6 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 آبان 1390     |     کد : 28630

تلويزيون «بازار» را به خانه‌ها آورد

«شبكه بازار» با هدف حمايت از صنايع مختلف كشور و اطلاع‌رساني صحيح به مصرف‌كننده، عصر ديروز با حضور رئيس‌جمهور و رئيس سازمان صداوسيما افتتاح شد.

«شبكه بازار» با هدف حمايت از صنايع مختلف كشور و اطلاع‌رساني صحيح به مصرف‌كننده، عصر ديروز با حضور رئيس‌جمهور و رئيس سازمان صداوسيما افتتاح شد.

رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح رسمي شبكه بازار در جلسه عصر ديروز هيات دولت با توضيح اين كه توليد و مصرف دو روي يك سكه هستند و در اقتصاد حرف اول را مي‌زنند، گفت: اطلاع‌رساني و آموزش اقتصادي از برخي سوءاستفاده‌هاي اقتصادي جلوگيري مي‌كند.
وي افزود:‌از همه همكاران در صدا و سيما و آقاي‌ضرغامي براي عرضه اين خدمت و كار ارزشمند تشكر مي‌كنم.

محمود احمدي‌نژاد افزود: اكنون برخي دستگاه‌ها با كيفيت بسيار خوب در ايران ساخته شده است كه ما از آن خبر نداريم يا حداقل من از آن خبر نداشتم.وي‌اطلاع‌رساني از وضع بازار را كار بسيار خوبي دانست و گفت: اكنون افراد براي خريد كالا با مشكلاتي مانند ترافيك بايد به بازار بروند و وقت اختصاص دهند تا از بازار اطلاع كسب كنند يا اين كه بدون اطلاع وارد بازار شوند كه در هر دو حالت زيان‌آور است.

رئيس‌جمهور اطلاع‌رساني از انواع نيازهاي جامعه و كالاهاي توليد داخل را كاري بسيار ارزشمند دانست و افزود: حتما هم تمركز روي توليدات ملي است و بعيد است در اين شبكه توليد غيرايراني راه‌يابد.

احمدي‌نژاد معرفي استانداردها را از ديگر كارهاي ارزنده و مهم‌تر از خود كالا دانست و گفت: اگر مردم با استانداردهاي كالا آشنا شوند و انتخاب كالا با معيارهاي استاندارد باشد هم كيفيت توليدات داخل افزايش مي‌يابد و هم كيفيت انتخاب استفاده مردم تغيير مي‌كند.وي افزود: سومين كاري كه بايد صورت گيرد آموزش‌هاي اقتصادي است و طرح‌هاي دولت يا طرح‌هاي ملي زماني موفق است كه مردم با آن همراهي كنند.

وي بر لزوم تبليغ كالاهاي باكيفيت و استاندارد در شبكه تلويزيوني بازار تاكيد كرد و افزود: بايد هيات قوي اقتصادي امين در اين شبكه تشكيل شود تا به كالاهايي كه از استانداردها و كيفيت لازم برخوردارند، مجوز تبليغ بدهد. رئيس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه شبكه بازار نبايد به دنبال سودآوري و درآمدزايي از طريق تبليغات كالاها برود، گفت: هرچند نمي‌توان انتظار داشت اين سودآوري به صفر برسد، اما دست‌كم نبايد زمينه براي ايجاد رانت براي بعضي‌ها فراهم شود. رئيس‌جمهور همچنين از مديريت صدا و سيما به خاطر راه‌اندازي شبكه‌هاي نمايش و آي‌فيلم تشكر كرد.

وي با تشكر از مديريت صدا و سيما براي گسترش شبكه‌هاي صدا و سيما گفت: شبكه‌هايي كه به نام آي‌فيلم و نمايش تاسيس شده است، شبكه‌هايي هستند كه 24 ساعت فيلم ايراني پخش مي‌كنند و شبكه نمايش هم علاوه بر فيلم‌هاي ايراني، فيلم خارجي هم پخش مي‌كند.

وي افزود: اگر در گذشته مي‌گفتند ما شبكه‌اي داريم كه در طول سال 24 ساعته فيلم ايراني پخش مي‌كند، كسي باور نمي‌كرد. رئيس‌جمهور گفت: اين كار، بسيار خوب، بزرگ و ارزشمندي است كه گسترش مي‌يابد.

ضرغامي:شبكه بازار در خدمت توليد و اقتصاد ملي

رئيس سازمان صداوسيما هم در مراسم افتتاح رسمي شبكه بازار گفت: راه‌اندازي اين شبكه گامي موثر در تحقق اهداف «سال جهاد اقتصادي» است.

عزت‌‌الله ضرغامي با اشاره به اين‌ كه رونق و تقويت اقتصاد ملي از اهداف مشترك برنامه‌ريزان اقتصادي و مديران اجرايي كشور است، افزود: آموزش اصلاح الگوي مصرف به وسيله تلويزيون كه گسترده‌ترين رسانه است يكي از راه‌هاي رسيدن به رونق اقتصادي در عرصه ملي است.

رئيس رسانه ملي كاركرد شبكه بازار را معطوف به حمايت از توليدكنندگان داخلي و مصرف‌كنندگان دانست و افزود: راه‌اندازي اين شبكه در سطح اقتصادي كلان موجب سرعت در افزايش شاخص‌هاي ملي اقتصادي و در سطح خرد به شكوفايي بنگاه‌هاي كوچك و متنوع و متوسط منجر خواهد شد.

ضرغامي عزم رسانه ملي براي تاكيد بر كالاهاي توليد داخل را تلاشي در خور دانست كه با هدف حمايت از توليدكنندگان و حذف عوامل واسطه‌اي در چرخه توزيع، كاهش قيمت نهايي كالا را در‌پي‌دارد.وي با اشاره به اين ‌كه ارتقاي دانش خريد و مصرف و توانمندسازي عموم مردم، اعمال نظام نظارتي بر پذيرش كالاها و خدمات و اعمال نظام ضمانت كالا منجر به تقويت فرهنگ كيفيت در توليد و مشتري‌مداري در فروش خواهد شد، تصريح كرد: اطلاع‌رساني براي خريد آسان و مطمئن، تامين نياز خانم‌هاي خانه‌دار از طريق معرفي كالاهاي پركاربرد، تسهيل در تصميم‌گيري، مشاوره در انتخاب، اطلاعات روزآمد و كارآمد از مراكز فروش كالا در همه زمينه‌ها از اهداف راه‌اندازي شبكه بازار است.

ضرغامي شبكه بازار را فضاي مناسب براي تبليغ اجناس ارزان براي مصرف اقشار ضعيف و متوسط جامعه معرفي كرد و گفت: راهنمايي خانواده‌هاي ايراني در كاهش سفرهاي غيرضرور و صرفه‌جويي در وقت و ايجاد فرصت براي انتخاب بهتر از ديگر خدماتي است كه اين شبكه به مخاطبان خود ارائه مي‌دهد.

معرفي بنگاه‌ها و مراكز خدماتي كوچك از طريق پخش نيازمندي‌ها و ايجاد امكان براي ارتباط آنها با مشتريان، حمايت از توليدكنندگان از طريق معرفي كالا به وسيله شبكه سراسري بازار از ديگر برنامه‌هايي است كه براي بينندگان اين شبكه تدارك ديده شده است.

رئيس سازمان صداوسيما اظهار اميدواري كرد راه‌اندازي اين شبكه غرور، نشاط و باور ملي نسبت به كالاهاي داخلي را فراهم كند و آشناسازي آحاد مردم با خدمات متنوع موجود در كشور و رفع نيازهاي آنان را در پي داشته باشد.

شبكه سراسري بازار كه از ديروز كار خود را به صورت رسمي آغاز كرده است هم‌اكنون از كانال 16 گيرنده‌ ديجيتال قابل دريافت است و به صورت 24 ساعته كالا و خدمات متنوع ايراني را به مخاطبان معرفي مي‌كند.


نوشته شده در   دوشنبه 30 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode