ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 آبان 1390     |     کد : 28480

فیلم سینمایی یه حبه قند در تبریز نقد و بررسی شد

فیلم سینمایی یه حبه قند روز جمعه با حضور كارشناسان و منتقدان سینمایی در تبریز نقد و بررسی شد.

 فیلم سینمایی ' یه حبه قند' روز جمعه با حضور كارشناسان و منتقدان سینمایی در تبریز نقد و بررسی شد.


رضا میركریمی، كارگردان و سعید پورصمیمی بازیگر نقش خان دایی این فیلم به پرسش های مخاطبان فیلم پاسخ و نكته نظرات خود را در خصوص جزییات فیلم مطرح كردند.

رضا میركریمی گفت: این فیلم، مروری بر همه خاطرات كودكی ام كه تقریبا تك تك آنها را تجربه كرده ام، بود.

وی با بیان اینكه دوران كودكی خود را در خطه آذربایجان سپری كرده، افزود: دوران كودكی من در یك خانواده نسبتاً پرجمعیت سپری و برگزاری آیین های ازدواج و سوگواری را به دفعات تجربه كردم.

میركریمی عنوان كرد: در روزگاری زندگی می كنیم كه جدا شدن اعضای خانواده از همدیگر یكی از خصایص زندگی به شمار می رود و در برخی شهرها این سبك از زندگی در حال علنی شدن است.

وی یاد آورشد: در گذشته خانواده جایگاهی ارزنده در متن زندگی اجتماعی داشت و به عنوان یك نهاد بنیادین به شمار می رفت، و یه حبه قند با تمركز بر جنبه هایی مثبت از خانواده به تداعی جایگاه مغفول آن كمك كرد.

سعید پورصمیمی، بازیگر نقش خان دایی در فیلم یه حبه قند، نیز با تشریح برخی از جنبه های بازیگری فیلم گفت: این فیلم به دلیل دارا بودن فكر واندیشه بومی و ایرانی واجد ویژگی ملی بودن است و توانسته به این مساله عمق ببخشد.

وی با اشاره به برخی سكانس های فیلم یادآور شد: یه حبه قند، كوششی صادقانه برای تبیین فضایی ایرانی و بومی بود كه در آن خانواده اصیل، با تعریفی كه ما در ذهنمان ایجاد كرده ایم، فرصت بازنمایی داشته باشد.

وی با بیان اینكه متاسفانه میل به سبك زندگی متاثر از غرب رو به فزونی است، اظهار كرد: باید تلاش كرد تا میراث گرانبهای زندگی شرقی و ایرانی دچار فراموشی نشود و ما همچنان به ریشه ها پایبند بمانیم.



نوشته شده در   جمعه 27 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode