ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 دي 1404
پنجشنبه 4 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 آبان 1390     |     کد : 28130

تكنيك و اخلاق در تبليغات

تبليغات از نظر هارولد لاسول ـ نظريه‌پرداز شناخته ‌شده در عرصه رسانه ـ به معناي فن تحت تاثير قرار دادن عمل انسان، از طريق دستكاري تصورات يا بازنمودهاست

جام جم آنلاين: تبليغات از نظر هارولد لاسول ـ نظريه‌پرداز شناخته ‌شده در عرصه رسانه ـ به معناي فن تحت تاثير قرار دادن عمل انسان، از طريق دستكاري تصورات يا بازنمودهاست.

به عبارت ديگر، هر نوع ارتباط به منظور نشاندن داده‌ها، ايده‌ها يا انگاره‌ها در اذهان بشري براي تاثيرگذاري بر افكار، عواطف يا كنش‌هاي فردي يا گروهي را تبليغ مي‌گويند كه اهداف آن براساس نيت و غرض از انجام تبليغات، به سهمحور عمده اطلاع‌رساني، متقاعدسازي و يادآوري كنندگي تقسيم مي‌شود.

همواره تبليغات در تمام تحولات عمومي جهان و بشر اعم از علمي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، شخصيتي و جمعي تاثير بسزايي داشته است.

از همين رو سالانه ميلياردها دلار در سراسر جهان به‌طور رسمي و علني صرف اين مقوله مي‌شود كه يكي از شاخص‌هاي تضمين سوددهي واحدهاي توليدي ـ خدماتي و بنگاه‌هاي تجاري ارائه طرح‌هاي موفق در تبليغات است.

تبليغات طي گذر زمان تغييرات زيادي داشته و متناسب با پيشرفت‌ها، ويژگي‌هاي خاص خود را كسب كرده است.

اگرچه امروزه با رشد سريع در عرصه فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي شاهد به وجود‌آمدن شكل‌هاي جديدي از تبليغات در رسانه‌هاي مختلف اعم از ديداري، شنيداري و ديجيتالي در فضاهاي واقعي و مجازي هستيم وليكن چاپ آگهي در رسانه‌هاي مكتوب به‌ويژه روزنامه‌هاي كثيرالانتشار همچنان از اهميت و اعتبار بيشتري برخوردار است زيرا استواري بر راستي و درستي تبليغ ، افزودن بر آگاهي مخاطب، تضمين بر محتواي پيام و تاكيد بر ارزشمند بودن آن از جمله عناصر مهم در درج آگهي از سوي مديران در اين روزنامه‌هاست و همين امر نيز موجب ايجاد اعتماد مضاعف در مخاطب و دريافت نتيجه مطلوب ازسوي صاحبان آگهي شده است.

در نهايت بايد گفت كه تبليغات روي زندگي و نگرش افراد تاثير بسيار زيادي دارد، پس نبايد باورها، اعتقادها، ارزش‌ها و فرهنگ‌ها را به انحطاط كشيد بلكه بايد آنها را ارتقا داد و اين از اهم وظايف متخصصان در عرصه تبليغات است.

«جام‌جم» نيز به عنوان پرتيراژترين روزنامه كشور همواره تلاش كرده است تا ضمن رعايت اصول حرفه‌اي با حضور در همايش‌هاي علمي اين حوزه و دستيابي به تكنيك‌هاي جديد در عرصه تبليغات، پاسخگوي نيازهاي جديد صاحبان آگهي بوده و با حفظ اصول اخلاقي، وفاداري خود به مخاطبان را به اثبات برساند.

شركت در سومين مجمع جهاني تبليغات كه با حضور هشت نفر از استادان خارجي و جمعي از صاحبنظران داخلي طي امروز (پنجشنبه)‌ و فردا در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما در تهران برگزار مي‌شود، گامي در همين راستاست.

مرتضي فغاني - جام‌جم


نوشته شده در   جمعه 20 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode