ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 آبان 1390     |     کد : 28126

زمان سفر تبریز ـ تهران 5.5 ساعت کاهش می‌یابد

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن تبریز ـ میانه سهم حمل و نقل ریلی استان در جابجایی مسافر 40 درصد افزایش و زمان سفر در مسیر تبریز ـ تهران 5.5 ساعت کاهش می‌یابد.‌

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن تبریز ـ میانه سهم حمل و نقل ریلی استان در جابجایی مسافر 40 درصد افزایش و زمان سفر در مسیر تبریز ـ تهران 5.5 ساعت کاهش می‌یابد.‌
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد اشرف‌‌نیا با اشاره به پیشرفت 54 درصدی این طرح اعلام کرد: تکمیل این طرح به غیر از اعتبار امسال، نیازمند 5 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
وی اظهار امیدواری کرد، با اختصاص سالانه 2 هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تا دو سال دیگر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.
اشرف‌نیا مهمترین اهداف اجرای این طرح را افزایش 30 درصدی سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی مسافر و ترانزیت کالا در کریدور شمال ـ جنوب عنوان کرد.
وی کاهش 50 تا 70 درصدی مصرف انرژی در بخش حمل و نقل ریلی مسافر و بار در مسیر تبریز ـ تهران را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.
اشرف‌نیا گفت: با اجرای این طرح سهم حمل و نقل ریلی استان در جابجایی مسافر 40 درصد افزایش و زمان سفر در مسیر تبریز ـ تهران 5.5 ساعت کاهش می‌یابد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی نیز در خصوص این طرح گفت: برای این طرح 200 کیلومتری 18 تونل و 50 دستگاه پل بزرگ در نظر گرفته شده است.
حمیدعلی محمدزاده افزود: امکان استفاده از قطار برقی نیز در این طرح لحاظ شده است.
وی یادآور شد: طرح دو خطه کردن راه آهن تبریز ـ میانه در سال 80 آغاز و قرار بود با 5 هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار در مدت هفت سال بهره‌داری شود.
اعتبار کم اختصاص یافته به این طرح در سال‌های 80 تا 84 (430 میلیارد ریال) موجب شد این طرح در مدت چهار سال تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، اما با افزایش اختصاص اعتبارات از سال 85 سرعت اجرای طرح بیشتر شد.
در بودجه سال جاری کشور یک هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح دو خطه کردن راه آهن تبریز ـ میانه اختصاص یافته است.


نوشته شده در   جمعه 20 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode