ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 6 شهريور 1403
سه شنبه 6 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 آبان 1390     |     کد : 27845

مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» از شبکه سحر پخش می‌شود

سریال تلویزیونی «مختارنامه» در آستانه بیستمین سال فعالیت شبکه جهانی سحر، از این شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.

سریال تلویزیونی «مختارنامه» در آستانه بیستمین سال فعالیت شبکه جهانی سحر، از این شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر سرویس آذری زبان شبکه جهانی سحر در آستانه آغاز سالی نو در تاریخ راه‌اندازی این رسانه و شروع بیستمین سال فعالیت آن گفت: اهتمام سیمای آذری شبکه جهانی سحر به نشر معارف اسلامی خنثی کننده نشر فرهنگ منحط غرب در جمهوری آذربایجان است که این رسالت دینی در بیستمین سال فعالیت سرویس آذری زبان شبکه جهانی با پخش برنامه‌های پر محتوا و فاخر از جمله دوبله حرفه‌ای و ارزشمند سریال «مختارنامه» از این سیما، پی گرفته می‌شود.
«برهان حشمتی» مدیر سیمای آذری این شبکه با بیان اینکه در یک ۲سال اخیر یک ساعت دیگر هم به زمان پخش برنامه‌های این سیما افزوده شده است، گفت: روزانه 9 ساعت برنامه برای مخاطبان سیمای آذری پخش می‌شود که شامل طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها از برنامه کودک گرفته تا برنامه‌های تحلیلی سیاسی و فیلم و سریال می‌شود.
وی افزود: با افزایش یک ساعته زمان پخش سیمای آذری، ابتدا در این یک ساعت با توجه به تقاضای مخاطبان، برنامه «خانواده» باز پخش می‌شد اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی سه برنامه جدید و جذاب فرهنگی – اجتماعی منطبق با روحیات سنین جوانی در این یک ساعت روی آنتن می‌رود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست انجام سیمای آذری در سال جاری، دوبله سریال تاریخی – مذهبی مختارنامه است که بخش اعظم آن پیش رفته و امیدواریم به زودی با اتمام آن، در جدول پخش سیمای آذری در ایام محرم قرار گیرد. از طرف دیگر مسابقه زنده تلفنی با تهیه‌کنندگی حشمت الله کلهر، برنامه جوان با تهیه‌کنندگی رامین بیانی و برنامه مسابقه خانوادگی با تهیه‌کنندگی حسن نجفی در مرحله پیش تولید، تولید یا مراحل نهایی فنی قرار داشته و در ماه‌های آینده پخش آنها از سیمای آذری آغاز می‌شود.
مدیر سیمای آذری با اشاره به اینکه با سفارش دوبله فیلم و سریال‌های مورد علاقه مخاطبان به عوامل و هنرمندان بومی در کشور آذربایجان، علاوه بر افزایش کمی دوبله، زمینه ارتباط نزدیکتر بینندگان برون مرزی آثار نمایشی ایرانی، بواسطه شنیدن صداهای آشنا و بومی، با این تولیدات و مضامین آنها فراهم شده است، اظهار کرد: خوشبختانه سیمای آذری شبکه سحر به عنوان یکی از 6 سیمای تشکیل دهنده شبکه، موفق شده است واجد تأثیرات عمیق و گسترده‌ای در زنده نگه داشتن ریشه‌های مشترک فرهنگی و دینی، پیشینه تاریخی، سنت‌ها و آئین‌ها، علائق و چشم اندازها و نگره‌های دو ملت مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان باشد که این هدف در قالب تولید برنامه‌های مختلف در قالب‌های متنوع تلویزیونی (اعم از خبر، فیلم و سریال، برنامه‌های ترکیبی، جنگ‌های تلویزیونی ویژه اقشار مخاطبان نظیر کودکان، خانواده و ...) و در موضوعات و سرفصل‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، معارفی، اقتصادی و ... و نیز زبان‌گردانی و پخش آثار برجسته تلویزیون ایران که در شبکه‌های داخلی تولید شده‌اند، دنبال می‌شود.
حشمتی درباره علت اصلی دشمنی‌ها و خصومت محافل غرب‌گرا و ضداسلام در جمهوری آذربایجان با شبکه سحر و تحرکات گسترده تبلیغاتی و دیپلماتیک علیه این شبکه از طرف باکو خاطرنشان کرد: در حالی که رویکرد اصلی حاکم بر باکو و رسانه‌های جمهوری آذربایجان غرب‌گرایی و نشر جلوه‌های مبتذل غربی و همچنین مقابله با اسلام است، شبکه سحر عکس این رویکرد و در جهت تبلیغ اسلام و تمدن اسلامی – ایرانی فعالیت می‌کند و همین رویکرد باعث شده تا جایگاه شبکه سحر به عنوان یک رسانه اسلامی و متعهد هر روز بیش از پیش در میان مردم جمهوری آذربایجان مستحکم شود.
وی ادامه داد: با توجه به حضور و نفوذ صهیونیسم و آمریکا در آذربایجان، تبلیغات گسترده‌ای علیه ایران صورت می‌گیرد که برنامه‌های شبکه سحر آن‌ها را خنثی می‌کند. از سویی گرایش مردم جمهوری آذربایجان به برنامه‌های این شبکه باعث حس حسادت شده است، زیرا علی رغم امکانات زیادی که در اختیار رسانه‌های هم‌سوی با غرب در آذربایجان قرار دارد، مردم به برنامه‌های یک شبکه برون مرزی یعنی شبکه جهانی سحر رغبت بیشتری نشان می‌دهند.
مدیر سیمای آذری عنوان کرد: وب سایت اینترنتی شبکه جهانی سحر در جمهوری آذربایجان فیلتر شده، همچنین شماره‌های تماس تلفنی با این سیما مسدود شده‌اند اما با همه دشواری‌ها، ارتباط مخاطبان با این سیما قطع نشده است و مردم این کشور همچنان از طریق ایمیل، سامانه پیام کوتاه و ... نقطه نظرات خود را با سیمای آذری مطرح می‌کنند.
حشمتی با بیان اینکه خبررسانی و برنامه‌های سیاسی از برنامه‌های اصلی این سیما است، گفت: سه بخش خبری در فواصل کنداکتور پخش سیمای آذری قرار دارند که اخبار و اطلاعات روز جمهوری آذربایجان، ایران و جهان را به سمع و نظر بینندگان می‌رسانند. همچنین برنامه سیاسی کومپاس(جهت‌نما) به تهیه‌کنندگی قهرمان نورانی و سیاوش اصغرزاده پنج روز در هفته و برنامه تریبون آزاد به منظور انعکاس آزادانه نظرات مخاطبان دو روز در هفته به تهیه‌کنندگی سیاوش اصغرزاده روی آنتن این شبکه می‌رود.
وی با اشاره به اهتمام ویژه سیمای آذری به نشر معارف اسلامی یادآوری کرد: برنامه‌های دینی و معارفی جایگاه رفیعی در برنامه‌های سیمای آذری شبکه جهانی سحر دارند. برنامه‌هایی مانند مسیر هدایت، پاسخ به سوالات شرعی، انتظار و ... به صورت منظم و هفتگی از این سیما پخش می‌شوند و در تمام مناسبت‌های مذهبی نیز ویژه برنامه همان مناسبت به تهیه‌کنندگی احمدرضا کریمی روی آنتن می‌رود. از سوی دیگر در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و ماه صفر کلیه برنامه‌ها حال و هوای مناسبت مربوطه را پیدا می‌کنند و تلاش می‌شود تا نیاز فکری مخاطبان به نحو شایسته و درخور پاسخ گفته شود.
مدیر سیمای آذری با اشاره به اینکه در سالی که گذشت تولید برنامه و دوبله آثار گوناگون شبکه‌های داخلی به زبان آذری رشدی قابل ملاحظه داشته است عنوان کرد: سریال‌ها و تله فیلم‌ها از برنامه‌های بسیار مورد توجه مخاطبان سیما است که در سال قبل نسبت به سال پیش از آن، با رشد سه برابری در دوبله آنها مواجه بوده‌ایم که همین امر رضایت تماشاگران را در پی داشته است.
حشمتی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته، برنامه کودک «غنچه‌ها» با تهیه‌کنندگی محمد معصومی ثمرین از ابتدای مهرماه برای اولین بار به صورت زنده روی آنتن رفت. در حالیکه تا پیش از آن تمام برنامه‌های کودک به صورت تولیدی تهیه و پخش می‌شدند و این برنامه در همین مدت کوتاه از پخش، بازخورد بسیار خوبی داشته است.
سیمای آذری شبکه جهانی سحر 15 آبان سال 1371 افتتاح شد و نیمه آبان امسال وارد بیستمین سال فعالیت خود می‌شود. این سرویس آذری زبان شبکه سحر، هم اکنون روزانه 9 ساعت (از ساعت ۱۳ لغایت ۲۲ به وقت تهران) روی آنتن کانال 1 این شبکه است.
هفته گذشته یک مقام جمهوری آذربایجان اعتراف کرد تأثیر برنامه‌های روشنگر و اطلاع رسان این سیما به حدی است که عملاً مسیر جمهوری آذربایجان برای تأسیس سفارتخانه در تل آویو را سد کرده است.


نوشته شده در   شنبه 14 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode