ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 آبان 1390     |     کد : 27715

تقدير از هنرمند پيشكسوت راديو

مراسم تقدير از هنرمند پيشكسوت عرصه نمايش طنز راديو، رضا عبدي همزمان با هشتادمين سالگرد تولد وي برگزار شد.

جام جم آنلاين: مراسم تقدير از هنرمند پيشكسوت عرصه نمايش طنز راديو، رضا عبدي همزمان با هشتادمين سالگرد تولد وي برگزار شد.
بازيگر معروف نقش آميرزا در برنامه پرمخاطب «جمعه ايراني» در يكي از هيجان‌انگيزترين روزهاي ضبط اين برنامه پرطرفدار از سوي معاونت صدا، مدير راديو ايران و جمعي از هنرمندان، علاقه‌مندان و همكاران وي تجليل شد.

حميد شيخ‌محمدي، مدير راديو ايران در اين مراسم با تبريك سالگرد تولد رضا عبدي گفت: ما به تيم جمعه ايراني افتخار مي‌كنيم كه با كارهاي خودشان هميشه باعث شادي هموطنان مي‌شوند.

شيخ‌محمدي افزود: در انعكاس‌ها و بازخوردها معلوم شده كه مردم از برنامه جمعه ايراني راضي هستند. ما قدردان زحمات همه دوستاني هستيم كه موجب شادي مردم مي‌شوند.

سيدغلامرضا كاظمي‌دينان ، از استادان دانشگاه هم در اين مراسم گفت: ما بايد از همه كساني كه در برنامه جمعه ايراني همكاري مي‌كنند تشكر كنيم. عبادتي بالاتر از اين نيست كه لبخند بر لب كسي ديگر بياوري، چرا كه روزت خدايي مي‌شود. من اميدوارم جناب رضا عبدي را ساليان سال ببينيم و دلمان شاد شود.

حميد خزايي، از مديران پيشكسوت راديو هم گفت: وقتي به 80 سالگي آقاي عبدي فكر مي‌كنيم، تازه متوجه مي‌شويم كه دوران كودكي و ميانسالي ما هم تمام شده و به مرز 60 سالگي رسيده‌ايم.

وي تصريح كرد: البته آقاي عبدي ـ وقتي ما نوجوان بوديم ـ بزرگ بودند و هنرمندي ايشان پيش از هر چيز بزرگي ايشان را به ما يادآوري مي‌كرد. حالا هم در 80 سالگي، ايشان پير نشده‌اند بلكه باز هم بزرگ‌تر شده‌اند و مصداق و مفهوم بزرگي هستند. اين خاصيت هنرمند واقعي است.

در ادامه رضا عبدي، پيشكسوت بازيگري با بيان اين كه امروز يكي از بهترين روزهاي زندگي‌ام است، گفت: من امروز خستگي 6 دهه كار و تلاش در حوزه هنري، تئاتر و راديو از تنم درآمد و در اينجا از همسر مهربانم تشكر مي‌كنم.

اين پيشكسوت عرصه نويسندگي و بازيگري درباره شروع فعاليت‌‌هايش در راديو گفت: من متولد 1310 در تهران هستم و از سال 1332 فعاليت هنري خود را از تئاتر شروع كرده‌ام و بعد از گذراندن تعدادي از كلاس‌هاي تئاتر، تعدادي از بهترين نمايش‌ها را با كارگردانان و هنرپيشه‌هاي خوب اجرا كردم.

اولين حضورم در راديو مربوط به سال 1333 و اجراي يك نمايش زنده راديويي به نام نادرشاه افشار بود كه كارگرداني آن را زنده‌ياد محتشم به‌عهده داشت. از سال 1349 تاكنون به صورت مستمر در راديو حضور دارم.

در انتهاي مراسم با اهداي لوح تقديري به نمايندگي از معاون صدا از چند دهه فعاليت رضا عبدي تجليل به‌عمل آمد.

در اين مراسم همچنين ياد هنرمندان فقيدي كه در سال‌هاي گذشته با اين برنامه همكاري داشته‌اند، مانند مهين ديهيم، منوچهر نوذري، فرهنگ مهرپرور، منصور والامقام، هوشنگ خلعتبري، حسين اميرفضلي، عزت‌الله مقبلي و مهدي آژير گرامي داشته شد.

رضا عبدي ايفاي نقش‌هايي چون آميزعبدالطمع، آميزعبدالبيزنس، حاجي بهمني و دكتر تصدقي را در جمعه ايراني برعهده داشته است.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode