ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 آبان 1390     |     کد : 27658

هفته فرهنگي ارضروم در تبريز برگزار مي شود

شهردار تبريز از برگزاري هفته فرهنگي ارضروم تا پايان سالجاري در اين شهر خبر داد.

 شهردار تبريز از برگزاري هفته فرهنگي ارضروم تا پايان سالجاري در اين شهر خبر داد.

' عليرضا نوين ' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: با توجه به رايزني هاي صورت گرفته با مسوولان تركيه، آنها براي برگزاري هفته فرهنگي خود در تبريز براي سالجاري اعلام آمادگي كرده اند كه با توجه به آمادگي اين شهرداري، قرار است اين برنامه فرهنگي حداكثر تا پايان سال 90 برگزار شود.

وي اظهاركرد: طبق تواققات به عمل آمده، هفته فرهنگي ارضروم در تبريز به احتمال بسيار زياد پس از آغاز سال جديد ميلادي و حوالي بهمن ماه در تبريز برپا خواهد شد.

استان ارضروم با 985 هزار نفر جمعيت در منطقه آناتولي شرقي تركيه واقع شده و از نظر تاريخي و فرهنگي جزو مناطق مهم گردشگري تركيه به شمار مي رود.

نوين، با اشاره به فعاليت هاي گسترده فرهنگي شهرداري تبريز در رابطه با امضاي تفاهم نامه هاي خواهرخواندگي با شهرهاي مختلف جهان، از آمادگي كامل اين مجموعه براي برگزاري هفته هاي فرهنگي شهرهاي استانبول، هامبورگ، باكو، خجند، شيان چين و ساير شهرهاي اروپايي و آسيايي در تبريز خبر داد.

وي اظهار كرد: در صورتي كه شهرداران و مسوولان شهرهاي فوق كه تفاهم نامه خواهرخواندگي با تبريز دارند، موافقت و علاقه خود را اعلام نمايند، هفته هاي فرهنگي آنها در تبريز برپا خواهد شد.

نوين، با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي تبريز در شهر خجند تاجيكستان، اين برنامه را يكي ازبرنامه هاي فرهنگي موفق شهرداري دانست كه ازنظر فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي براي كهن شهر مي تواند آثار و بركات فراواني به همراه داشته باشد.

وي گفت: براساس توافقات انجام شده با مسوولان تاجيكستان و شهر خجند، قرار است دهه فجر سالجاري هياتي از گردشگران اين كشور به تبريز سفر كنند كه اين برنامه ادامه دار خواهد بود.

شهردار تبريز، برگزاري هفته هاي فرهنگي اين شهر در ديگر شهرهاي ايران اسلامي را از ديگر برنامه هاي اولويت دار شهرداري بيان كرد و گفت: تا پايان سالجاري هفته فرهنگي تبريز در شهرهاي شيراز و اهواز برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 10 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode