ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 آبان 1390     |     کد : 27567

هنر متعهد باورهای دینی و عاشورایی را جلا می‌بخشد

‌در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع)...

‌در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع)؛
هنر متعهد باورهای دینی و عاشورایی را جلا می‌بخشد
مداح و پیرغلام پیشکسوت بارگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) گفت: هنر متعهد، ارزش‌ها و باورهای دینی و عاشورایی را صیقل و جلایی دوباره بخشیده و آن را در جان و روح انسان‌ها نهادینه می‌سازد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مقصود پوررادی با اشاره به گستردگی فرهنگ عاشورایی و تاثیر آن در جامعه اظهار کرد: باورهای دینی رکن اساسی فرهنگ در جوامع انسانی است و درونمایه فرهنگ اسلامی و ایرانی نیز متاثر از عاشورا و نهضت عظیم امام حسین (ع) است.
وی افزود: مفاهیمی چون حماسه، ‌ایثار، ‌جهاد و عشق به مبداء هستی در پرتو وقایع عاشورای حسینی تجلی یافته و در همین راستا فلسفه پویای قیام اباعبدالله الحسین (ع) در آثار هنری هنرمندان و اشعار نغز شعرا نضج می‌یابد.
پوررادی گفت: شهادت در فرهنگ قرآنی مصداق حیات جاوید است و تقدیس شهیدان در فرهنگ، هنر و ادب پایداری در میان ملت‌های مختلف سابقه‌ای طولانی دارد و در این میان حیات جاوید حسینی که در شهادت معنی یافته است، دل‌های مشتاقان را به وجد آورده و موجب آفرینش آثاری فاخر می‌شود.
وی تاکید کرد: هنر دینی، در وجه معنا و صورت معرف تعالیم و ارزش‌های دینی است و با توجه به زبان خاص خود می‌تواند بهترین ابزار برای تبلیغ و اشاعه دین و فرهنگ عاشورایی باشد.
این مداح پیشکسوت استان با اشاره به پیشینه غنی آذربایجان و تبریز در عرصه شعر آئینی و مداحی اظهار کرد: شعرای بزرگی در این مرز و بوم ظهور کرده‌اند که به مشاهده و مکاشفه جلوات و تجلیات حق تعالی پرداخته و اشعاری سروده‌اند که هر بیت آن به مثابه گلی معطر از گلستان با طراوت حسینی است.
وی با اشاره به برگزاری سوگواره‌ها و سورواره‌هایی با محوریت امام حسین (ع) و قیام عاشورا گفت: آفرینش هر اثر فاخر ادبی و هنری که مبین ابعاد شخصیت والای امام حسین (ع) و پیام‌رسان نهضت آن امام همام باشد، عزت دنیوی و اخروی را برای خالق اثر به همراه دارد.
پوررادی تاکید کرد: در این میان هر اندازه اخلاص هنرمند بیشتر و ژرف‌تر باشد اثری که می‌آفریند ماندگارتر خواهد بود.
مقصود پوررادی پدر دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس و از مداحان بنام و پیشکسوت آذربایجان‌شرقی است.
براساس این گزارش، آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) بیست و یکم آبانماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و پیرغلامان بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 8 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode