ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 آبان 1390     |     کد : 27480

چرا باید غذا بخوریم؟

بدن شما شبیه ماشین بزرگی است که تمام وقت کار می‏کند. حتی وقتی شما خواب هستید قلبتان کار می‏کند. نفس می‏کشید و مغزتان نیز فعالیت دارد.

بدن شما شبیه ماشین بزرگی است که تمام وقت کار می‏کند. حتی وقتی شما خواب هستید قلبتان کار می‏کند. نفس می‏کشید و مغزتان نیز فعالیت دارد.

غذا برای بدن مانند سوخت می‏باشد که موجب کارکردن اعضای بدن می‏شود. اگر غذا نخوریم کار این بخش‏ها مختل شده و سرانجام از کار می‏افتند.

همان‏طور که ماشین برای حرکت به بنزین نیاز دارد انسان هم به غذا نیاز دارد. اگر یک شکلات بخورید انرژی لازم برای پیاده‏روی به مدت یک ساعت را به دست می‏آورید. و یا با خوردن یک سیب می‏توانید 6 دقیقه دوچرخه‏سواری کنید.



رشد کردن و قوی شدن
بزرگ‏تر‏ها می‏گویند باید غذاهای مختلف بخوریم تا بزرگ و قوی شویم آیا درست می‏گویند؟ بله، بدن ما از مواد مفید موجود در خوراکی‏ها ساخته می‏شود. بعضی وقت‏ها که غذا نمی‏خورید، احساس ضعف می‏کنید زیرا انرژی بدن‏تان کم شده است. بدن ما تا سن 18 سالگی در حال رشد است. اگر به میزان کافی غذا نخورید رشدتان متوقف می‏شود، لاغر و ضعیف می‏شوید و زود به زود بیمار می‏شوید.



چاقی
اگر بیشتر از نیاز بدن غذا بخورید این میزان اضافی غذا در بدن‏تان تبدیل به چربی می‏شود و در بدن باقی می‏ماند آنوقت بدن‏تان چاق می‏شود و به خوبی سایر بچه‏ها نمی‏توانید تحرک داشته باشید. ولی بعضی از افراد عمدا غذا زیاد می‏خورند تا چاق شوند. مثلا کشتی‏گیران برای اینکه بهتر مبارزه کنند و قوی باشند زیاد غذا می‏خورند تا سنگین‏وزن باشند.



وقتی به بدن آسیب می‏رسد چه باید بکنیم؟
هنگامی که بدن‏تان آسیب می‏بیند و یا بیمار می‏شوید، مواد موجود در غذاهایی که می‏خورید بدن‏تان را ترمیم می‏کند و به شما کمک می‏کند تا زودتر خوب شوید. خوردن غذا به بهبود شما کمک می‏کند.



آب
آب بدن را مرطوب نگه می‏دارد و باعث می‏شود تا عمل گردش خون بهتر انجام شود. اگر آب به اندام‏های بدنتان نرسد، بدن‏تان خشک می‏شود و اندام‏هایتان به خوبی کار نمی‏کنند. می‏توانید بدون غذا چند هفته زنده بمانید اما هیچ کس بدون آب بیشتر از چند روز دوام نمی‏آورد.

حادثه دیدگان دریا بیشتر از تشنگی می‏میرند زیرا آب دریا قابل آشامیدن نیست.

کسانی که در جاهای گرم کار می‏کنند، مانند: نانواها، به علت حرارت، زیاد عرق می‏کنند و بدن‏شان آب بیشتری از دست می‏دهند، پس باید آب بیشتری بنوشند.




نوشته شده در   جمعه 6 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode