ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 آبان 1390     |     کد : 27364

طراحي جديد براي آينده فورد

در نمايشگاه اتومبيل فرانكفورت 2005 بود كه طراحي سينتيك شركت فورد با خودروي مفهومي جذاب و دلفريب losis معرفي شد و اندك زماني پس از آن چيزي شبيه به اين نوع طراحي در مدل‌هاي غيرآمريكايي ديده شد.

جام جم آنلاين: در نمايشگاه اتومبيل فرانكفورت 2005 بود كه طراحي سينتيك شركت فورد با خودروي مفهومي جذاب و دلفريب losis معرفي شد و اندك زماني پس از آن چيزي شبيه به اين نوع طراحي در مدل‌هاي غيرآمريكايي ديده شد.
حالا ما مي‌توانيم براي اولين بار طعم طراحي سينتيك را در خودروهاي اخير فورد فيستا 2011 و فورد فوكوس 2012 تجربه كنيم، اما اكنون و در نمايشگاه خودروي فرانكفورت 2011 شركت فورد با خودروي مفهومي تحسين‌برانگيز ديگري به نام فورد اواس (EVOS) كه پيش نمايشي از تكامل طراحي Blue Oval است شركت كرده و متاسفانه اين كمپاني تاكنون اقدام مناسبي براي سازگاري چهار در پروانه‌اي شكل خودرو براي توليد انجام نداده است.

اين اتومبيل چهار نفره كه از فورد فوكوس سدان كوچك‌تر ولي پهن‌تر از پورشه پانامراست در برگيرنده نيم دوجين از المان‌هاي جديد تعريف شده در طراحي خودروهاي فورد است.

يكي از اين المان‌ها نوآوري در نيمرخ اتومبيل و كابين اشكي شكل آن است كه اين خودرو را از اكثر خودروهاي اين كلاس متفاوت مي‌سازد. در اين ميان مي‌توان به طراحي عالي گلگيرها، سطوح چين‌دار روي درها و كاپوت تراش خورده ماشين اشاره كرد.

المان بعدي كه روي آن تاكيد زيادي شده ترسيم فني است كه اساسا اشاره به طراحي چراغ‌ها و بخش‌هاي پاييني بدنه اتومبيل دارد.

شايد اين گونه به نظر برسد كه چراغ‌هاي جلو به نسبت نامعقولي بزرگ شده‌اند، اما طراحان معتقدند براي نزديك شدن هر چه بيشتر طرح به تكامل مدنظرشان در اين روش بيشتر به جنبه تزئيني و سبك طراحي توجه شده تا فناوري جديد. در طراحي چراغ‌هاي جلو و عقب سعي در كاهش پهناي چراغ‌ها و طراحي به شكل برشي شده است.

دو المان ديگر تعريف شده در اين طراحي عبارتند از چهره جديد فورد كه شامل جلو پنجره ذوزنقه‌اي كشيده شده تا لبه كاپوت و ايجاد حس بصري ناشي از كيفيت ممتاز اين محصول است.

جي مايس، رئيس بخش طراحي فورد معتقد است كه اگر آنها بتوانند قيافه فوردهاي كنوني را به آنچه از فورد اواس در ذهن دارند نزديك كنند، ماموريتشان تكميل شده است.

او مي‌گويد تعداد كمي از طراحان فورد فكر مي‌كنند كه چهره جديد فورد شباهت زيادي به استون مارتين دارد مخصوصا كه خطوط روي سقف و جلو پنجره نازك و شش‌ضلعي آن را از استون مارتين متمايز مي‌سازد.

ازجمله تكنولوژي‌هاي جالبي كه قرار است در اين اتومبيل مورد استفاده قرار گيرد اندازه‌گيري ضربان قلب و شرايط جسماني راننده است.

مايس مي‌گويد شركت فورد دوست ندارد مدت زيادي علاقه‌مندان را در انتظار ديدن طرح جديد نگه دارد. فورد فيوژن 2013 اولين فوردي خواهد بود كه لباس جديد فورد را به تن خواهد كرد. طراحان اميدوارند بتوانند اين اتومبيل را در نمايشگاه سال بعد ديترويت به نمايش بگذارند.

caranddriver - مترجم: آتنا حسن‌آبادي




نوشته شده در   سه شنبه 3 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode