ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 مهر 1390     |     کد : 27099

برگزاری نمایشگاه فرهنگی بانوان آذربایجان شرقی در 4 کشور همسایه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بانوان در مرز ایران و نخجوان با استقبال بانوان مسلمان این کشور مواجه شد، گفت: به دنبال برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در 4 کشور همسایه استان هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد: برگزاری نمایشگاه فرهنگی بانوان آذربایجان شرقی در 4 کشور همسایه 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بانوان در مرز ایران و نخجوان با استقبال بانوان مسلمان این کشور مواجه شد، گفت: به دنبال برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در 4 کشور همسایه استان هستیم.
نسرین پیرسمساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به طرح توانمندسازی دختران روستایی اظهار داشت: این طرح به صورت کلان و گسترده در استان در حال انجام است و دختران روستایی نیز در این جلسات حضور گسترده دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: این طرح با هدف اشتغال‌آفرینی برای دختران و نیز توجه آنان به حقوق صورت می‌گیرد.

اجرای طرح غربال‌گیری سرطان زنان
وی از اجرای طرح غربالگری سرطان زنان استان خبر داد و ادامه داد: این طرح همزمان با آذربایجان‌شرقی در پنج استان اجرا می‌شود و مسئولان عالی بهداشت کشوری بر اجرای این طرح تاکید دارند.
پیرسمساری تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح خرید تجهیزات لازم ضروری بوده و در سطح شهرستان‌ها نیز این طرح صورت می‌گیرد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی عدم مراجعه به موقع به پزشک را موجب بروز بیماری‌های زنان و گسترش آن دانست و گفت: عدم مراجعه به موقع رشد بیماری‌ها و سرطان‌های خطرناک را در پی دارد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد ازدواج آسان در استان بیان کرد: تلاش می‌شود تا دفاتر این ستاد در شهرستان‌ها نیز دایر شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شبکه فعالیت ازدواج استان نیز روندی رو به رشد دارد که از توسعه این دفاتر در شهرستان‌ها نیز حمایت می‌شود.
پیرسمساری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی دولت در استان یادآور شد: دفتر امور بانوان استانداری نیز در این نمایشگاه حضور داشته و عملکرد خود را نیز ارائه خواهد داد.

کاهش پدیده دختر فراری و جمعیت زندانیان زن در آذربایجان شرقی
وی همچنین از کاهش جدی پدیده دختران فراری در استان خبر داد و گفت: گزارش رسمی در زمینه فرار دختران وجود ندارد و در گذشته نیز این تعداد بسیار محدود بود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از کاهش جمعیت زندانیان زن خبر داد و افزود: کاهش نرخ بی‌سوادی در استان قابل توجه بوده اما وجود شبکه‌های ماهواره‌ای کانون خانواده را تهدید می‌کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode