ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 مهر 1390     |     کد : 26954

قايقراني ايران براي اولين بار قهرمان آسيا شد

قهرماني احمدرضا طالبيان در كاياك 5 هزار متر مردان، پايان خوشي بود براي قايقرانان دختر و پسر كشورمان در چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني آسيا و انتخابي المپيك 2012 لندن.

قهرماني احمدرضا طالبيان در كاياك 5 هزار متر مردان، پايان خوشي بود براي قايقرانان دختر و پسر كشورمان در چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني آسيا و انتخابي المپيك 2012 لندن.

تيم ملي قايقراني ايران براي اولين بار قهرمان آسيا شد تا نشان دهد روند رو به رشدي را كه از 4 سال پيش آغاز كرده بود، همچنان در حال پيمودن است. پاروزنان كشورمان در دو بخش مردان و زنان و در دو رده سني بزرگسالان، جوانان و معلولان مجموعا 32 مدال كه 18 طلا بود، 11 مدال آن نقره و 3 برنز بود، كسب كردند.
در كنار اين همه مدال خوش‌رنگ، 2 سهميه المپيك هم در كاياك هزار متر مردان و كاياك 200 زنان توسط احمدرضا طالبيان و آرزو معتمدي براي كشورمان به دست آمد كه آن نيز در تاريخ قايقراني ايران براي اولين بار محقق مي‌شد. اين موفقيت‌ها در حالي به دست آمد كه رئيس فدراسيون قايقراني در كنفرانس خبري ابتداي رقابت‌ها، كسب حداقل يك سهميه المپيك و 10 مدال طلا را براي قايقرانان كشورمان پيش‌بيني كرد؛ اما عملكرد پاروزنان ايراني حتي از پيش‌بيني رئيس فدراسيون هم فراتر رفت. احمد دنيامالي كه از قهرماني ملي‌پوشان قايقراني خوشحال بود در جمع خبرنگاران گفت: «موفقيت ملي‌پوشان ايران را به مردم ايران تقديم مي‌كنم و معتقدم اگر چنين موفقيتي به دست آمده به لطف مردم و همكاري ساير مسوولان بوده است.»او با بيان اين‌كه ملي‌پوشان ايران در اين رقابت‌ها توانستند نتايج زحماتي را كه كشيده‌اند ببينند، خاطرنشان كرد: «‌فدراسيون در تلاش است با اقدامات بهتر بتواند سهميه‌هاي بيشتري را براي المپيك لندن كسب كند كه در اين رابطه اميدواريم بتوانيم در روئينگ كسب سهميه داشته باشيم.»

آخرين طلا بر سينه طالبيان

در آخرين روز اين رقابت‌ها احمد رضا طالبيان در بخش كاياك يك نفره 5هزار متر با زمان 21 دقيقه و 45 ثانيه و 13 صدم ثانيه و با كمتر از يك ثانيه اختلاف نسبت به ويكاچسلاو گرن از ازبكستان از خط پايان گذشت تا پس از كسب مدال طلا در كاياك 500 و هزار متر، سومين مدال طلاي آسيايي‌اش را نيز در اين رقابت‌ها به دست آورد.با درخشش طالبيان در آخرين مسابقه جمع مدال‌هاي طلاي ايران هم به 18 رسيد تا قايقرانان كشورمان با اقتدار تمام اولين قهرماني خود در آسيا را جشن بگيرند. بعد از تيم قايقراني كشورمان تيم چين با 15 طلا، 2 نقره و 2 برنز دوم شد و قزاقستان با كسب 7 طلا، 12 نقره و 7 برنز در جايگاه سوم اين رقابت‌ها قرار گرفت.


نوشته شده در   دوشنبه 25 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode