ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 مهر 1390     |     کد : 26815

فروتن با «از ياد رفته» به تلويزيون مي‌آيد

شبكه يك سيما از امشب پخش سريال «از ياد رفته» را به كارگرداني فريدون حسن‌پور آغاز خواهد كرد.

شبكه يك سيما از امشب پخش سريال «از ياد رفته» را به كارگرداني فريدون حسن‌پور آغاز خواهد كرد.

اين سريال مضموني اجتماعي دارد و داستان زندگي پرفراز و نشيب «مرتضي» را در طول مدت 40 سال روايت خواهد كرد.
نقش او را محمدرضا فروتن بازي مي‌كند. مرتضي كه در يكي از روستاهاي شمال متولد شده و زندگي ساده‌اي دارد عاشق دختري به نام گلرخ مي‌شود كه سطح زندگي خانواده‌اش با او متفاوت است. با وجود مخالفت‌هاي خانواده گلرخ، او (گلرخ) خانواده‌اش را مجاب مي‌كند كه به اين ازدواج رضايت دهند. بعد از كشمكش‌هاي بسيار اين اتفاق‌ مي‌افتد و آن دو زندگي جديدشان را آغاز مي‌كنند. با تشويق‌هاي گلرخ، مرتضي مصمم مي‌شود كه تحصيلاتش را ادامه دهد. او با جديت و ممارست به تحصيل مي‌پردازد و موفق مي‌شود در رشته پزشكي قبول شود. او به دانشگاه و كمي بعد براي ادامه تحصيل به خارج از كشور مي‌رود. اما زندگي اين دو كه تاكنون آرام و عاشقانه بوده كم‌كم دستخوش حوادثي مي‌شود كه تصورش براي گلرخ ممكن نيست. با پيشرفت علمي و تحصيلي مرتضي، جايگاه اجتماعي او هم تغيير مي‌كند و اين موضوع تاثيري مستقيم بررفتار و اخلاق همسرش دارد. اما اين پايان كار اين زوج نيست، چرا كه رفته رفته پاي آدم‌هاي ديگري هم به ميان كشيده مي‌شود.

از آنجا كه اين سريال قرار است راوي يك داستان 40 ساله باشد، بازيگران مختلفي نقش يك شخصيت را در دوران‌هاي مختلف بازي كرده‌اند. مثلا نقش جواني مرتضي را عمار آقايي بازي مي‌كند و سپيده خداوردي نقش جواني گلرخ را و فاطمه صادقي هم ايفاگر نقش ميانسالي‌هاي وي خواهد بود.

فريدون حسن‌پور اين سريال را براساس رماني نوشته خود، جلوي دوربين برده است و پيش‌بيني مي‌شود با توجه به ظرفيت‌هاي قصه و حضور بازيگران نام آشنا و مختلف، هنگام پخش بتواند نگاه‌ها را به سوي خود جلب كند.

كار تصويربرداري اين سريال از سال 88 آغاز شد و سال گذشته به پايان رسيد. لوكيشن‌هاي اين سريال در تنكابن، تهران، كاشان، اراك و كشور اتريش بوده است.

به‌جز بازيگراني كه نامشان آمد بهنوش طباطبايي، رضا ناجي، صادق صفايي، رضا فياضي، حوريه ميرمحمدي، بهمن صادق‌ حسني، سياوش چراغي‌پور، مهدي بوستان‌پور، آتيه جاويد، حسين عابديني، مهران رجبي، سياوش خيرابي، محسن افشاني، فريبا نادري، سارا منجزي، هومن كيايي و محمدرضا شريفي‌نيا هم در نقش‌هاي مختلف اين سريال جلوي دوربين رفته‌اند.علي لدني، تهيه‌كننده اين سريال ويژگي اصلي آن را پرداختن به موضوع «انسان»‌ مي‌داند و مي‌گويد: سريال« از ياد رفته» در واقع داستان انسان در شرايط و موقعيت‌هاي گوناگون است و اين‌كه اگر در اين دنيا كار خوب يا عمل بدي از او سر بزند نتيجه آن را همين‌جا خواهد ديد. شخصيت اصلي ما در اين سريال، در آخر عمر مي‌كوشد به نوعي خود را از اعمالي كه در طول عمرش مرتكب شده تطهير كند، بنابر اين به طورخودخواسته به مداواي بيماران جذامي مي‌پردازد.وي درباره ويژگي‌هاي ديگر سريال هم گفت: «از ياد رفته» تلاش مي‌كند به واقعيت نزديك باشد. چنين ماجرايي ممكن است براي افراد ديگري هم اتفاق افتاده باشد. از آن گذشته، از ياد رفته يك سريال بومي است، يعني با فرهنگ اصيل ما ارتباط دارد. همچنين ما در اين سريال از لوكيشن‌‌هاي متفاوتي استفاده كرديم كه مخاطب دوست دارد آن را ببيند.

لدني با اشاره به موسيقي خاص سريال هم گفت: ضبط موسيقي اين سريال در اكراين انجام شده و كوشيده‌ايم از موسيقي الكترونيك در آن استفاده نكنيم.

از ياد رفته در 23 قسمت 50 دقيقه‌اي در گروه فيلم و سريال شبكه يك سيما آماده شده و قرار است از امشب ساعت 22 پخش شود.در تهيه اين سريال مديران تصويربرداري: نادر معصومي (بخش شمال)، ايرج عاشوري(بخش تهران)، مديران توليد: شهريار شهباززاده (بخش شمال)، سيامك كاري‌نژاد‌(بخش تهران)، طراح گريم: محمد قومي(بخش شمال)، شهرام خلج (بخش تهران)، صدابردار: حسين بشاش، مديربرنامه‌ريزي(يوسف روحاني) و مشاور رسانه‌اي: حسين باقريان همكاري كرده‌اند.

علي لدني، پيشتر تهيه‌كنندگي آثاري چون عمارت فرنگي، تبريز در مه، شب هزارويكم، مزرعه كوچك، روزگار خوش حبيب آقا و روشنايي شهر را به عهده داشته است.


نوشته شده در   شنبه 23 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode