ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 مهر 1390     |     کد : 26766

1500موسسه قرآني در کشور فعال است

رييس دارالقرآن الکريم سازمان تبليغات اسلامي از فعاليت 1500 موسسه قراني در کشور خبر داد.

رييس دارالقرآن الکريم سازمان تبليغات اسلامي از فعاليت 1500 موسسه قراني در کشور خبر داد.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، مهدي قره شيخلو در ديدار با نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينکه اکنون دو هزار خانه قرآن روستايي و هزار و 500 موسسه قرآني در کشور فعال هستند گفت: در اين بين استان آذربايجان شرقي با بهره مندي از موسسات قرآني ساماندهي شده از ظرفيت بسيار مناسبي در زمينه فعاليت هاي قرآني برخوردار است.

مهدي قره شيخلو با بيان اينکه موسساتي نظير نورالعتره و مهد قرآن تبريز در کشور بي نظير هستند افزود: نظير اين موسسات در تهران هم وجود ندارد و اين استان آمادگي لازم براي گسترش فعاليت هاي قرآني را دارد.

وي اظهار داشت: سازمان دارالقرآن آمادگي دارد تا در زمينه تقويت علمي معلمان قرآني مدارس آموزش و پرورش وارد همکاري شود تا سواد قرآني دانش آموزان ارتقاء يابد.

نماينده ولي فقيه در استان نيز گفت: آنچه امروز مي تواند در برابر تهاجمات فرهنگي بي شمار غرب عليه خانواده ها و جوانان کشورمان ايستادگي کند فرهنگ قرآن است.

آيت الله محسن مجتهد شبستري اظهار داشت: در حال حاضر فعاليت هاي گسترده اي در دستگاه هاي اجرايي به ويژه آموزش و پرورش صورت مي گيرد اما نتايج حاصله رضايت بخش نيست.

امام جمعه تبريز افزود: خانواده ها بايد در امر آموزش فرزندان خود نسبت به قرآن و معارف اسلامي به ويژه از سوي پدران که سفارش اکيد پيامبر اسلام (ص) اهتمام داشته باشند و تنها به نهادهاي دولتي در اين امر اکتفا ننمايند.

آيت الله مجتهد شبستري در خصوص ضرورت تربيت حفاظ و مدرسان قرآني نيز گفت: در اين زمينه بايد مسوولان با همکاري هم بسترهاي لازم را براي شکوفايي علوم قراني فراهم کنند و در اين مورد مي توان بر روي ظرفيت مدارس در شيفت هاي تعطيل و مساجد و فرهنگسراهاي شهرداري ها برنامه ريزي کرد.

وي همچنين بر ضرورت توجه به آموزش مجازي قرآن و علوم قرآني توسط دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي تاکيد کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode