ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مهر 1390     |     کد : 26725

آذربایجان‌‌شرقی در برقراری امنیت رتبه اول را دارد

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه استان ما از نظر برقراری امنیت و آرامش خاطر شهروندان رتبه اول را دارد، افزود: این امر در سایه مشارکت مردمی است.

 معاون اجتماعی پلیس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه استان ما از نظر برقراری امنیت و آرامش خاطر شهروندان رتبه اول را دارد، افزود: این امر در سایه مشارکت مردمی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، صمد فرامرزی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی پلیس با دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور شهرستان مرند افزود: ایجاد امنیت توسعه ملی جامعه است که در این مورد نقش دانشجویان به عنوان پیشقراولان اهل علم و ایجاد فرهنگ تعامل در جامعه مهم است.
وی در ادامه گفت: شعار هفته ناجا امسال، تعیین سهم هر شهروند در امنیت و سیاست نیروی انتظامی در راستای استقرار نظم و امنیت در جامعه است و این امر بدون عزم و اراده ملی و توجه تک تک اعضای جامعه به وظیفه خود در قبال جامعه میسر نخواهد شد.
فرامرزی، اساسی‌ترین نقش هر شهروند در امنیت را میزان توجه و احترامی که افراد به قانون قائل هستند، دانست و گفت: با احترام به قوانین و مقررات مردم پلیس خود باشند و در این زمینه سهم دانشجویان و دانش‌آموختگان با توجه به پیشرفت تکنولوژی بیشتر مشهود می‌شود.
معاون اجتماعی پلیس استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه استان ما از نظر برقراری امنیت و آرامش خاطر شهروندان رتبه اول را دارد، افزود: این امر در سایه تلاش آحاد مرد و همکاری بیشتر مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مدارس به وجود آمده است.
وی، بروز آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و گسترش جرایم خشن را از اهداف جنگ نرم دشمنان در بین جوانان دانست و گفت: در این زمینه خانواده‌ها نباید بی‌تفاوت باشند چرا پرخاشگری و خشونت در بین جوانان رو به افزایش است اما با کمک و تعامل مردم با پلیس این جرایم کاهش خواهد یافت.
فرامرزی همچنین عدم توازن در تربیت خانوادگی، سطح تحصیلی، وجود ارتباطات نامربوط و شناخت قبل از ازدواج را مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی جامعه امروز دانست که باید برای جلوگیری از ترویج پرخاشگری و خشونت در جامعه مورد توجه دست‌اندرکاران و مسئولان امر باشد.
وی افزود: فقر یکی دیگر از عوامل بروز اختلافات اجتماعی است که در کنار بیکاری و عدم دسترسی جوانان به ورزش و تفریحات سالم برای بالا بردن نشاط در جامعه می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
در ادامه این نشست، علی افلاکی یکی از کارشناسان دادگستری شهرستان مرند نیز علل بروز مشکلات اجتماعی خانواده‌ها را عدم ترویج تعلیم و تربیت و استفاده از یافته‌های مراکز علمی و دانشگاهی دانست و تصریح کرد: باید برای بالا بردن سطح علم و آگاهی مردم برنامه‌ریزی کرد.
این استاد دانشگاه حقوق و علوم قضایی با اشاره به اینکه اگر استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای برای عموم مردم غیرقانونی است، بیش از 50 تا 80 درصد ساکنان شهرهای بزرگ تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و...این تکنولوژی وجود دارد، چرا باید در شهرهای کوچک این ماده از قانون اجرایی شده و کلی هم برای نیروی انتظامی و دادگستری وقت‌گیر شود.
وی گفت: این ماده باید اصلاح شود یا حداقل ترتیبی داده شود تا از خود 32 کانال کشورمان مردم استفاده کرده و بهره‌مند شوند.
افلاکی همچنین تعداد پرونده‌های متشکله در دادسرای شهرستان مرند را مربوط به وقوع درگیری‌های فردی و دسته جمعی، تصادفات و اختلافات ملکی برشمرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode