ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 مهر 1390     |     کد : 26622

قرآن به بركت انقلاب اسلامي در عصر معاصر تفسير شد

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي انقلاب اسلامي را موجب تفسير آيات قرآن در عصر معاصر دانست.

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي انقلاب اسلامي را موجب تفسير آيات قرآن در عصر معاصر دانست.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي ظهر امروز در حاشيه ديدار رييس دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامي با معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: بسياري از آيات قرآن نظير آيات جهاد و فريضه نماز جمعه با وقوع انقلاب اسلامي به عينه تفسير شد و قرآن بار ديگر محور برنامه ريزي هاي جامعه اسلامي قرار گرفت.

وي در ادامه با تشريح مشكلات فعاليت هاي اداره كل در زمينه مسايل قرآني اظهار داشت: مسايل مالي معضل اصلي اين گونه فعاليت ها هستند كه با موازي كاري هاي نهادهاي ديگر فرهنگي در اين زمينه با مشكلاتي مواجه مي شويم.

مديركل تبليغات اسلامي استان با انتقاد از عدم نظارت بر فعاليت برخي موسسات قرآني افزود: اين موسسات با دريافت كمك هاي مالي از بودجه برخي نهادهاي متمركز نظير رياست جمهوري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقداماتي را صورت مي دهند اما تمام اين فعاليت ها نياز به نظارت دقيق از سوي اين سازمان براي حصول به نتيجه مناسب دارد.

عظيمي در ادامه گفت: آنچه بيش از همه در فعاليت قرآني محسوس است خلاء تفسير قرآن مي باشد كه در اين زمينه با برنامه ريزي هاي انجام شده و حمايت نماينده ولي فقيه در استان 57 نفر از علما شناسايي و پس از تشكيل ستاد تفسير جلسات مربوط شكل گرفت كه هم اكنون 81 جلسه تفسير به صورت مرتب در سطح استان در حال برگزاري است.

وي طرح ريزي كشوري براي اشاعه اين امر را ضروري دانست و اظهار داشت: اجرايي شدن اين طرح مانع از موازي كاري هاي ساير دستگاه هاي فرهنگي در ترويج فرهنگ قرآني مي شود چرا كه نيروي متخصص اين كار تنها در اختيار سازمان تبليغات اسلامي است.

مدير كل تبليغات اسلامي استان تشكيل جلسات تفسير را مانعي براي كوتاه شدن دست افراد مغرض و سودجو از محافل قرآني دانست و اضافه كرد: اداره كل تبليغات اسلامي در اقدامي خودجوش تمام هيئات مذهبي را ملزم به برگزاري دوره هاي تفسير قرآن در مجالس مذهبي كرده تا عاشقان اهل بيت قرآن و عترت را در كنار هم داشته باشند.

عظيمي نهادينه شدن اين امر در نظام آموزشي كشور را نيز مفيد ارزيابي كرد و گفت: رايزني با آموزش و پرورش براي تقويت قرائت صحيح قرآن دانش آموزان و تربيت مربيان قرآني مي تواند در آينده باعث به ثمر رسيدن قاريان برجسته در كشور شود.

وي همچنين ضرورت نظارت سازمان تبليغات اسلامي بر تدوين متون درسي قرآني مدارس را خواستار شد و بر ضرورت آغاز حركتي در راستاي اجراي فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر حفظ قرآن و حديث توسط 10ميليون ايراني تاكيد كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 19 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode