ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 مهر 1390     |     کد : 26512

صادرات 17 میلیون دلاری ارس به کشورهای هدف

صادرات 17 میلیون دلاری شش ماهه نخست سال‌جاری در منطقه آزاد ارس در مقایسه با مدت مشابه سال 89 ، از نظر ارزش دلاری بالغ بر 55 درصد رشد داشته است.

صادرات 17 میلیون دلاری شش ماهه نخست سال‌جاری در منطقه آزاد ارس در مقایسه با مدت مشابه سال 89 ، از نظر ارزش دلاری بالغ بر 55 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در مدت یاد شده بیش از 35 هزار تن کالا به ارزش 17 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر دلاری بیش از 54 درصد و از نظر وزنی 75 درصد رشد را نشان می دهد.
برهمین اساس عمده اقلام صادراتی این منطقه را محصولات پلی اتیلنی، ساندویچ پانل، ظروف شیشه‌ای، انواع قیر صنعتی، خرما، جوپرک، نمک صنعتی، دوک مقوایی، سرگاز خوراک پزی تشکیل داده و به مقاصد گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان صادر شده‌اند.
این در حالی است که در کنار رشد 55 درصدی صادرات قطعی، صادرات حاصل از تولید نیز که از گمرک منطقه آزاد ارس صورت می‌پذیرد در شش ماهه نخست سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد 129 درصدی برخوردار است.
از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس می‌توان به موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به بازار 400 میلیونی کشورهای CIS‌، قرارگیری در درون بازار 10 میلیونی شمالغرب ایران، قرارگیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، زیرساخت‌‌های مناسب، فراوانی انرژی‌های برق و گاز، خطوط پرسرعت مخابراتی، آب فراوان رود ارس، وجود چهار سد بزرگ و زمینه‌های فراوان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده است.
همچنین برخورداری از نخستین خط آهن برقی ایران با قدمت حدود 100 سال و نیز سابقه 100 ساله گمرکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصادی در این منطقه به شمار می‌روند.
منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است و به دلیل ظرفیت‌های بالقوه جغرافیایی و استراتژیکی از اهمیت فراوانی برای تجار داخلی و خارجی برخوردار است.



نوشته شده در   يکشنبه 17 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode