ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 مهر 1390     |     کد : 26365

ترافیک تبریز همچنان معضلی برای شهروندان تبریز است

شهردار تبریز گفت: متاسفانه با وجود صرف هزینه‌های زیاد برای رفع معضل ترافیک تبریز، هنوز نتیجه مطلوبی در این حوزه حاصل نشده است.

 شهردار تبریز گفت: متاسفانه با وجود صرف هزینه‌های زیاد برای رفع معضل ترافیک تبریز، هنوز نتیجه مطلوبی در این حوزه حاصل نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی منطقه هفت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افزایش خودروها در شهرها و به تبع آن افزایش سفرهای درون‌شهری طی سال‌های اخیر، مدیران شهری را با چالش جدی به نام معضل ترافیک مواجه ساخته و بخش اعظمی از اعتبارات شهری را صرف مدیریت و کنترل هدفمند ترافیک کرده است.
وی، از تلاش‌ جدی شهرداری برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های مدیریت و کنترل ترافیک شهر خبرداد و افزود: مهم‌ترین اصل برای حل مشکل ترافیک شهر، تغییر نگرش است که متاسفانه با وجود صرف هزینه‌های زیاد برای رفع معضل ترافیک تبریز، هنوز نتیجه مطلوبی در این حوزه حاصل نشده است.
نوین، با مثبت و قابل قبول دانستن عملکرد و اقدامات سازمان ترافیک شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مدیریت و کنترل هدفمند و هوشمند ترافیک شهری گفت: شهرداری تبریزی با اجرای طرح‌هایی چون نصب و توسعه تابلوهای راهنما در سطح شهر، افزایش چراغ‌های هوشمند راهنمایی و تجهیز تقاطع‌ها به سیستم فرماندهی ترافیک، انجام اصلاحات هندسی، خط کشی خیابان‌ها و معابر، مدیریت موثر ترافیک از طریق مرکز کنترل، رفع و حذف نقاط حادثه‌خیز و مهم‌تر از آن ایجاد امکانات و نصب علایم و تابلوهای اطلاع‌رسانی و هشدار در این مسیر اقدامات موثری در راستای اهداف پیش‌بینی شده داشته و این سطح از خدمات و تلاش‌ها قابل تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: باید از تجربیات کلانشهرهای دنیا برای حل مشکل ترافیکی استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد عبور و مرور مناسب تردد شهر تبریز باشیم.
شهردار تبریز در عین حال فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در بخش حمل و نقل عمومی را مهم‌ترین ابزار در کاهش مشکلات و چالش‌های ترافیکی کلانشهرها برشمرد.
نوین با اعلام اینکه در حال حاضر 60 تقاطع بزرگ و اصلی شهر تبریز مجهز به دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک هستند، از تلاش شهرداری برای افزایش این دوربین‌ها در 100 تقاطع شهری خبر داد.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد با اجرای کمربند غرب تبریز و اتوبان تبریز ـ سهند بسیاری از معضلات و مشکلات عبور و مرور شهر تبریز برطرف شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode