ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مهر 1390     |     کد : 26331

خوردن 5 ماده غذايي را ترك كنيد

اگر مصرف اين موادغذايي را متوقف كنيد، سلامت‌تان تا حد زيادي تضمين مي‌شود ...

اگر مصرف اين موادغذايي را متوقف كنيد، سلامت‌تان تا حد زيادي تضمين مي‌شود
خوردن 5 ماده غذايي را ترك كنيد
اكثر ما در تمام روز تلاش مي‌كنيم در رژيم غذايي خود، تعادل را رعايت كنيم اما اگر اين رژيم غذايي متعادل حاوي غذاهاي مختلف فرآوري شده تصفيه شده و حاوي قند فراوان باشند، آيا باز هم رعايت تعادل كافي و موثر خواهد بود؟

به گزارش ايسنا، اين نوع از خوردني‌ها در واقع مواد سمي را بتدريج وارد بدن شما مي‌كنند؛ به طوري كه اگر رژيم غذايي شما حاوي مقاديري از فست فودها، مرغ سرخ كرده، شكلات و تنقلات بسته‌بندي و صنعتي باشد، در مسير چاقي يا ابتلا به بيماري قلبي قرار گرفته‌ايد.
محققان دريافته اند براي جلوگيري از روند ورود مواد سمي به داخل بدن، 5 ماده غذايي ناسالم هستند كه بايد خوردن آن را از وعده‌هاي غذايي حذف كرد.

سودا : سودا حاوي ماده نگهدارنده‌اي موسوم به سديم بنزوئات است كه در نوشابه‌هاي بدون گاز يافت مي‌شود و يك عامل محرك بسيار قوي در بروز آلرژي‌ها، آسم و اگزماست. اسيد فسفريك نيز كه طعم تند و تيز مطلوبي به سودا مي‌دهد، موجب پوكي استخوان و پوسيدگي دندان‌ها مي‌شود. برخي كارشناسان ادعا مي‌كنند آسيبي كه از اين اسيد به استخوان‌ها وارد مي‌شود، شديدتر از اسيد باتري است.

اين اسيد كلسيم و ساير املاح معدني را از بدن دفع مي‌كند و به استخوان‌ها و دندان‌ها آسيب جدي وارد مي‌كند. اسيد فسفريك همچنين در بروز مشكلات كليوي نقش دارد. بعلاوه اكثر سوداها حاوي غلظت بالايي از شيرين‌كننده‌هاي قندي هستند كه به نوبه خود خطر بروز سندرم متابوليك، چاقي، ديابت و امراض قلبي را تشديد مي‌كند.

غذاهاي سرخ كرده: تاكنون آزمايش‌هاي زيادي به منظور بررسي تاثير مصرف غذاهاي سرخ كرده روي سلامت افراد انجام گرفته است. در مطالعات مختلف از سراسر جهان ارتباط بين مصرف اين نوع غذاها بويژه گوشت سرخ شده با ابتلا به سرطان‌ها شناسايي شده است. يك مطالعه اخير نشان داده است مصرف گوشت سرخ شده خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا دو برابر افزايش مي‌دهد.

فست‌فود: فست‌فودها در واقع حاوي مقدار بسيار ناچيزي غذاي واقعي هستند. غذا بايد بدن را تغذيه كند؛ در حالي كه فست‌فودها بجز خورده شدن خاصيت ديگري ندارند و فاقد مواد و املاح مورد نياز براي بدن هستند. بعلاوه فست‌فودها حاوي مقادير زيادي چربي، كالري و نمك هستند كه همگي آنها به بدن آسيب مي‌رسانند. اين غذاها فقط مانع رسيدن ريزمغذي‌هاي ضروري به بدن مي‌شوند.

مواد خوراكي حاوي آرد سفيد و تصفيه شده: اكثر ما با اين كه مي‌دانيم بايد از غلات سبوس‌دار استفاده كنيم اما باز هم همبرگر، پاستا و نان و شيريني تهيه شده از آرد سفيد مصرف مي‌كنيم. آرد سفيد يكي از خطرناك‌ترين غذاهاي فرآوري شده در نسل ماست. وقتي گندم فرآوري مي‌شود بيشتر فيبر املاح معدني و ريزمغذي‌هاي ضروري خود را از دست مي‌دهد. مصرف آرد سفيد و تصفيه شده موجب آزادسازي سريع انسولين شده و بار زيادي را بر غده پانكراس يا لوزالمعده كه وظيفه ترشح انسولين را به عهده دارد، وارد مي‌كند. همچنين در طول روند فرآوري مواد شيميايي به آن افزوده مي‌شود كه قطعا براي بدن مضر است و در نهايت به بروز ديابت نوع دوم منجر مي‌شود.

محصولات تنوري: بيشتر مواد غذايي كه به شيوه صنعتي تنوري و آماده مي‌شوند، به همان اندازه 4 خوردني ياد شده خطرناك هستند چون اغلب داراي همان مواد سمي و مضر هستند. اغلب غذاهاي تنوري با آرد سفيد تهيه مي‌شوند و بعلاوه حاوي مقادير زيادي قند هستند. كارشناسان معتقدند قند از هر نوعي كه باشد، براي بدن سم است.

هميشه اين شعار را به ياد داشته باشيد كه خوب بخوريد، خوب زندگي كنيد.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode