ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 مهر 1390     |     کد : 26219

شورجه فیلم «حضرت خدیجه(س)» را می‌سازد

پیش تولید این فیلم که هم اکنون، مراحل تحقیقات و مطالعات را پشت سر می‌گذارد، پس از پایان تحقیقات آغاز خواهد شد.

پیش تولید این فیلم که هم اکنون، مراحل تحقیقات و مطالعات را پشت سر می‌گذارد، پس از پایان تحقیقات آغاز خواهد شد.
اولین و تنها فیلم سینمایی درباره زندگی حضرت خدیجه (س) به کارگردانی جمال شورجه و تهیه کنندگی محمد خزاعی برای سال 91 وارد مرحله تولید می‌‌شود، ضمن آن که مراحل تحقیقات این پروژه مهم ایران و جهان اسلام زیرنظر «فرج‌الله سلحشور» آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، پیش تولید این فیلم که هم اکنون، مراحل تحقیقات و مطالعات را پشت سر می‌گذارد، پس از پایان تحقیقات آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش، سه گروه تحقیقاتی از یک ماه پیش با مراجعه به قم و بررسی کلیه منابع تحقیقی کارهای مطالعاتی این پروژه مهم را زیرنظر «فرج‌الله سلحشور» آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس، مراحل انتخاب عوامل و بازیگران این پروژه پس از پایان مرحله تحقیقات آغاز خواهد شد ضمن آن که در مراحل بعدی پیش تولید گروه سازنده فیلم با توجه به ضرورت، برای یافتن لوکیشن‌ها به کشورهای خارجی نیز سفر خواهند کرد.

قرار است گروهی از اهالی حرفه‌ای سینما با این پروژه همکاری کنند و فیلم طی دو سال آینده مراحل تولید خود را پشت سرخواهد گذاشت.

این فیلم نخستین اثر تصویری و سینمایی پیرامون بانوی جهان اسلام ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها یکی از چهار زن کامل دنیا، اولین و بهترین همسر رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم و مادر حضرت فاطمه زهرا (س) است که در تاریخ سینما ساخته می‌شود.
این فیلم نگاهی دارد به زندگی حضرت خدیجه(س) پیش از اسلام آوردن و سیر تحول آن حضرت و نقش ایشان در روند شکل گیری و گسترش دین مبین اسلام و ارادت و ایمانش به حضرت رسول (ص) و ...

در خصوص این فیلم سینمایی عنوان شد: در دایره مظلومان عالم هستی حتی یاد آوری و خاطره مظلومیت حضرت خدیجه (س) دچار واقعه مظلومیت شده و حتی، در میان مسلمانان نیز، زیر غبار زمان، جاهلیت و فراموشی تاریخ آشکار نیست. بی تردید، در دنیای امروز، که رسانه سینما و تصویر نقش پویایی در شناسایی و معرفی اسطوره‌ها و نخبگان و شخصیت‌های مبرز تاریخ دارند شایسته است غبارها را بزدائیم و پنهانکاری‌ها را نمایان کنیم تا شاید بتوانیم گوشه‌هایی از مظلومیت ناشناخته وجود سرشار از صبر، عشق، رازداری و استقامت خدیجه (س) را به تصویر کشیم.

خدیجه (س) همسر پیامبر گرامی، مادر سیده نساءالعالمین، اولین زن مسلمان در هستی ، یار‌ی‌گر رسول(ص) و پشتیبان مالی اسلام ... سرچشمه زیبایی بی شماراخلاقی، انسانی و عاطفی است که تصویر آن بر پرده باعث تحول بزرگی را در سینما می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 11 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode