ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 شهريور 1390     |     کد : 25678

هنر ايراني در خدمت «بي ام و»

نادر فقيه‌زاده طراح 34 ساله ايراني‌الاصل شركت ب‌ام‌و آلمان است كه به جرات مي‌توان او را در زمره بهترين طراحان ب‌ام‌و قرار داد.

جام جم آنلاين: نادر فقيه‌زاده طراح 34 ساله ايراني‌الاصل شركت ب‌ام‌و آلمان است كه به جرات مي‌توان او را در زمره بهترين طراحان ب‌ام‌و قرار داد. او 25 سال پيش به همراه خانواده و به دليل موقعيت شغلي پدرش در كنسولگري ايران در فرانكفورت به اين كشور نقل مكان كرد.
دوران ابتدايي تا ديپلم را در آلمان گذراند و در دوران تحصيل، استعدادش را در فعاليت هنري كشف كرد و علاقه‌اش به خودرو نيز مزيد بر علت شد تا او دانشگاه معتبر Pforzheim آلمان را برگزيند و به عنوان يكي از 5 دانشجوي خو‌ش‌شانس در رشته طراحي حمل و نقل اين دانشگاه، تحصيل خود را آغاز كند.

او دوره طراحي صنعتي را سال 1375 در كمپاني مرسدس بنز گذراند و 2 سال بعد ، پس از ارائه پروژه‌اي براي ترم چهارمش توسط مسوولان ب‌ام‌و، دعوت به كار شد. طراح وقت ب‌ام‌و، كريس بنگل معروف و بزرگ‌ترين طراح تاريخ ب‌ام‌و كسي بود كه نادر فقيه‌زاده را مستقيما به تيم طراحي ب‌ام‌و برد.

نادر همچنين علاوه بر ب‌ام‌و از پورشه نيز پيشنهاد همكاري دريافت كرده بود كه نپذيرفت. فعاليت رسمي نادر فقيه‌زاده از سال 1378 و در بخش طراحي بدنه به عنوان يك عضو معمولي با گروه ب‌ام‌و آغاز شد و سرانجام وارد پروژه بزرگ طراحي داخلي نسل جديد ب‌ام‌و سري 7 شد.

نادر با تركيب محيط لوكس و امكانات بالا قصد داشت از سري 7 طرحي منحصربه‌فرد بسازد كه همين‌گونه هم شد و طرح او با استقبال بسياري از سوي طرفداران ب‌ام‌و مواجه شد. پروژه بعدي نادر فقيه‌زاده كه آزموني بزرگ براي او نيز به حساب مي‌آمد طراحي خارجي نسل جديد سري 6 بود.

نادر معتقد بود سري 6 بايد بزرگ‌ترين و لوكس‌ترين كوپه كانورتبل جهان باشد لذا تفكر شكاف موج آب را پيش گرفت و براساس اين دريافت ذهني، طرحي بي‌بديل از سري 6 نسل جديد را رقم زد كه به‌زعم كارشناسان و مردم، تداعي‌گر دوران اوج طراحي‌هاي ب‌ام‌و است.

اميرحسين برخورداري
جام جم


نوشته شده در   چهارشنبه 30 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode