مدیر رستورانی به نام مرمر در عربستان از این پس مشتریانی که غذای خود را بهطور کامل نمیخورند، جریمه خواهد کرد تا میزان ضایعات کاهش یابد و کمتر موادغذایی اسراف شود.
جریمه این افراد شامل افزایش هزینه سرویس رستوران بسته به میزان سفارش است.
مدیر رستوران دیگری در این باره گفت: بهواقع این جریمه لازم است زیرا بسیاری از افراد زیادتر از نیاز خود غذا سفارش میدهند و این مسئله را نشانه منزلت اجتماعی خود میدانند.
گزارشهای مختلفی حاکی است که بارها در رستورانهای کشورهای گوناگون، بهخاطر نیمهتمام ماندن غذا بین مشتری و مدیر رستوران درگیری بهوجود آمده است، بهگونهای که چندی پیش مدیر رستورانی در سوئد فردی را بههمین خاطر با لگد از رستوران بیرون انداخت .