ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 شهريور 1390     |     کد : 25539

مهدی تقوی قهرمان جهان شد؛ انتقام گوانگجو از یونیمیتسو

مهدی تقوی نماینده وزن 66 کیلوی ایران مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان ترکیه را بر گردن آویخت.

 مهدی تقوی نماینده وزن 66 کیلوی ایران مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان ترکیه را بر گردن آویخت.
به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا»، در روز پایانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مهدی تقوی کشتی گیر آزادکار وزن 66 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلای چهل و سومین دوره این مسابقات در ترکیه شد و دومین طلای جهانی خود را به دست آورد.

تقوی امروز (یکشنبه) در روز پایانی مسابقات جهانی به ترتیب میتروف از مقدونیه، اینوکنتیف از قرقیزستان، علی شعبان اف از بلاروس، آدام باتیروف از روسیه و لیوان لوپز از کوبا را با ارائه کشتی های زیبا، دیدنی و مقتدرانه شکست داد و راهی دیدار فینال شد.
این کشتی گیر شایسته کشورمان در دیدار فینال این رقابت ها هم مقابل تاساهیرو یونیمیتسو از ژاپن به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. در این مسابقه تقوی در تایم اول یک بر صفر به پیروزی رسید و در تایم دوم در کلینچ گوی به نفع تقوی آمد و با یک خم، دوخم و به پل بردن حریفش صاحب 3 امتیاز شد و تیم ایران را صاحب دومین مدال طلای جهان در این رقابت ها کرد.
تقوی در فینال بازی های آسیایی 2010 گوانگجو مقابل کشتی گیر ژاپنی شکست خورده بود و با این قهرمانی انتقام آن شکست را از حریفش گرفت.

* رده بندی انفرادی نفرات اول تا پنجم این وزن به شرح زیر است:
66 کیلو: 1- مهدی تقوی (ایران) 2- یونیمیتسو (ژاپن) 3- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) و لیوان لوپز(کوبا) 5- لئونید بازان(بلغارستان) و آدام باتیروف(روسیه)

تیم کشتی آزاد ایران با احتساب مدال طلای یزدانی در 96 کیلو و برنز رحیمی در 55 کیلو تاکنون بهترین نتیجه مدالی را پس از رقابت های جهانی 1998 تهران کسب کرده است.


نوشته شده در   دوشنبه 28 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode