ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 شهريور 1390     |     کد : 25493

جشنواره ماه بر رسالت تئاتر ديني تاکيد دارد

دبير دومين جشنواره تئاتر استاني ماه با بيان توجه به رسالت و وظايف هنر ديني، گفت: جشنواره ماه بر رسالت تئاتر ديني تاکيد دارد.

دبير دومين جشنواره تئاتر استاني ماه با بيان توجه به رسالت و وظايف هنر ديني، گفت: جشنواره ماه بر رسالت تئاتر ديني تاکيد دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، شهرام خدايي ظهر جمعه در آيين اختتاميه دومين جشنواره تئاتر استاني ماه گفت: کلمه ماه معاني گسترده اي دارد و معاني مختلفي از جمله انديشه، هنر، روشنگري و... را براي ما تداعي مي کند


خدايي برگزاري دومين جشنواره تئاتر استاني ماه بعد از شش سال را بسيار درخور توجه و موفق ارزيابي کرد و گفت: اين جشنواره با موضوعيت دين و ارزشهاي هنر ديني برگزار شده و هيئت اجرايي و هيئت داوران تلاش کردند تا اين اصل را در انتخابهاي خود لحاظ کنند


وي با اشاره همکاري موفق و مستمر ارگانهاي ذيربط در برگزاري اين جشنواره، تاکيد کرد: اميدوارم اين هماهنگي و همکاري بين حوزه هنري تبليغات اسلامي، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و اداره كل تبليغات اسلامي استان در ساير برنامه ها و کارها نيز ادامه يابد.


خدايي با بيان اينکه برگزاري اين جشنواره مهمترين رويداد فرهنگي و هنري شش ماه اول سال 90 بود، گفت: در جشنواره تئاتر ماه 111 هنرمند و بازيگر تئاتر حضور داشتند و 200 نفر نيز به عناوين مختلف هيئت داوران، هيئت اجرايي، مسئولان سالنها و ... در کنار ما و مهمان ما بودند.


دبير دومين جشنواره تئاتر استاني ماه با بيان اينکه فراخوان جشنواره تئاتر ماه از اول سال 90 توزيع شده بود، افزود: 79 اثر به دبيرخانه جشنواره تئاتر ماه ارسال و 36 اثر در مرحله اول برگزيده شده و 29 اثر براي بازبيني آماده شده بود و از ميان اين آثار 10 نمايش به مرحله نهايي جشنواره راه يافت.


وي ادامه داد: اميدوارم گروهها و هنرمندان شرکت کننده در اين جشنواره توانسته باشند در طول برگزاري اين جشنواره خواسته ها و ارزشهاي خود را به درستي و به طور کامل بيان کنند.


شهرام خدايي همچنين اجراي نقالي توسط مرشد ولي الله ترابي در طول اين جشنواره را حرکت ارزشمندي دانست و گفت: برگزاري اين برنامه براي اولين بار در آذربايجان شرقي توسط تنها بازمانده نسل نقالان ايران بازخورد بسيار مثبتي در ميان هنرمندان و فعالان تئاتر استان داشت.


در ادامه اين مراسم همچنين پرويز آژيده، معاون امنيتي و سياسي استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه ما بوسيله هنر مي توانيم عميقترين تاثير را بر دلها داشته باشيم، گفت: براي انتقال آرمانهاي الهي بايد از زبان هنر استفاده کرد.


وي با بيان اينکه عقيده هنر براي هنر تا حدودي ابتر است، اضافه کرد: اين بحث از نوعي محدوديت برخوردار است و نمي تواند از مبناي اصولي برخوردار بوده، اهميت هاي متعالي را تحقق بخشد و جايگاه علمي و واقعي نخواهد داشت.


آژيده تعبير هنر براي زندگي را تعبير درست و اصولي دانست و گفت: آنچه بايد بر آن تکيه و تامل کرد هدف از زندگي و خلقت است، هنر ارزشمند هنري است که براي زندگي براساس فلسفه الهي و فلسفه قرآن باشد که دنيا مزرعه آخرت و محل گذر است.


وي افزود: ما هنر را براي تحقق عدالت متعالي مي دانيم که اين رويکرد بايد در ذهن هنرمندان و اهل هنر ثبت شود.


معاون امنيتي و سياسي استاندار با تاکيد بر اينکه همه رشته هاي هنري قصد پيام رساني دارند، اضافه کرد: هنرهاي نمايشي مي توانند پيام هنري اثر ارزشمندي را در زمان محدود به تعداد کثيري از مردم به شکل هنرمندانه اي انتقال دهند.


آژيده ادامه داد: تئاتر بايد بر احساسات و ارزشهاي اخلاقي تاکيد کرده و بر مخاطب تاثيرگذار باشد و مجموعه هاي ذيربط بايد براي انتقال ارزشهاي ديني و اخلاقي و ترويج فرهنگ اصيل تلاش کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 27 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode