ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 شهريور 1390     |     کد : 25334

7 نمایش در هفته دفاع مقدس به روی صحنه می‌روند

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس هفت نمایش با موضوع دفاع مقدس در تبریز و شهرستان‌های اهر، ‌مراغه، مرند، میانه و بناب به روی صحنه می‌روند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس هفت نمایش با موضوع دفاع مقدس در تبریز و شهرستان‌های اهر، ‌مراغه، مرند، میانه و بناب به روی صحنه می‌روند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد دادی تئاتر را هنری تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: تئاتر هنری والا، ارزشمند و تعالی بخش فرهنگ است که با استفاده از نماد و زبان نو و تاثیر در ادراکات مخاطب، می‌تواند در انتقال اندیشه، افکار و آرمان‌های متعالی موثر باشد.
وی تئاتر دفاع مقدس را از نظر کیفی دارای ارزش‌های علمی و نمایشی بالایی دانست و افزود: تئاتر مقاومت با تبیین ویژگی‌های ارزشی و اعتقادی دفاع مقدس به ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و ایثار و شهادت می‌پردازد.
دادی افزود: تئاتر دفاع مقدس ابزاری برای انتقال فرهنگ دینی و حماسی است و اجرای متناوب گروه‌های نمایشی می‌تواند در بالندگی آن موثر باشد.
وی توجه به ارزش‌های اسلامی و پرداختن به موضوعات اصیل و ریشه‌دار و اجرای عمومی نمایش‌های پرمحتوا را از اولویت شورای سیاست‌گذاری تئاتر استان عنوان کرد.
براساس این گزارش نمایش‌های محرم زنده است به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از تبریز،‌ والمری به کارگردانی رسول پاک از مراغه، آرمان به کارگردانی جواد قامتی از مرند، شب‌های بارانی به کارگردانی عباس خلیفه لو از اهر، شکارگاه به کارگردانی حسن عظیمی از میانه، تکرار به کارگردانی حسین داودی از بناب و مترسک‌های جنگی به کارگردانی الهیار محمدی از بناب، از سی و یک شهریورماه جاری به مدت یک هفته در شهرستان‌های یاد شده به روی صحنه می‌روند.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode