ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 شهريور 1390     |     کد : 25286

دومين طلاي جهان در كيسه ايران؛ نوروزی هم طلايي شد

فرنگی‌کار وزن 60 کیلوی ایران با پیروزی مقابل حریف‌ خود در فینال رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

 فرنگی‌کار وزن 60 کیلوی ایران با پیروزی مقابل حریف‌ خود در فینال رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا‌»، در ادامه روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2012 لندن امید نوروزی در فینال وزن 60 کیلو با برتری مقابل لوئیز لیندو از ونزوئلا مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت و دومین نشان طلای این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آورد.
در این وزن که 42 کشتی‌گیر حضور دارند، نوروزی پس از استراحت در دور نخست، مقابل کشتی‌گیرانی از اوکراین، روسیه، چین به برتری رسید و علاوه بر جواز حضور در نیمه‌نهایی سهمیه المپیک 2012 لندن را نیز به‌دست آورد.
فرنگی‌کار شیرازی تیم ملی در نیمه‌نهایی هم مقابل جی هیون جانگ از کره‌جنوبی به برتری رسید و جواز حضور در دیدار پایانی این وزن را به‌دست آورد.
وی در فینال مقابل لوئیز لیندو از ونزوئلا در 3 تایم و با نتایج (2 - صفر)، (صفر - 4) و (6 - 5) به پیروزی رسید و دومین مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.
لیندو در مراحل قبل حسن علی‌یف، دارنده نشان طلای جهانی 2010 مسکو را شکست داده بود و یکی از شگفتی آفرینان این رقابت‌ها بود.
مدال‌های برنز این وزن هم به زائور کورماگومدوف روس و ایوو آنجلوف از بلغارستان رسید.
پیش از نوروزی، سعید عبدولی با کسب مدال طلای 66 کیلو سهمیه المپیک را کسب کرده بود. بشیر باباجان‌زاده هم با حضور در دیدار رده‌بندی سنگین‌وزن سهمیه المپیک را به‌دست آورده است.
باباجان‌زاده تا دقایقی دیگر برای نشان برنز به میدان می‌رود.
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک لندن 2012 روزهای 21 تا 23 شهریور ماه در سالن سینان اردم ترکیه برگزار می‌شود که نفرات اول تا پنجم اوزان هفتگانه (در مجموع 6 نفر در هر وزن) سهمیه حضور در المپیک 2012 لندن را کسب می‌کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode