به گزارش خبرگزاري فارس ، اين كارخانه كه در نزديكي خط مرزي آلمان و هلند مي باشد 40 نفر را استخدام خواهد كرد و توانايي توليد 15000 پيتزاي حلال در هر ساعت را دارد.
با وجود جمعيت مسلمان در اروپا كه در دهه گذشته 140 درصد افزايش داشته است و به تعداد 25 ميليون نفر رسيده است ، و به دليل مراعات آنان در انتخاب غذاي حلال تقاضا براي غذاي حلال در اروپا به سرعت در حال افزايش مي باشد.
اين سرمايه گذاري بخشي از گرايش ها به سرمايه گذاري در توليد اروپا مي باشد كه تكيه اين منطقه را به واردات محصولات حلال كاهش خواهد داد.
شركت صنايع غذايي مكه يك كارخانه به سرعت رشد يافته مي باشد كه در زمينه محصولات حلال منجمد و قابل استفاده در دراز مدت تخصص دارد.
كارخانه يك سبد توليدي با بيش از 30 نوع محصول را به بازار اروپا عرضه مي كند كه در واقع طيف وسيعي از خوراك مردم منطقه را پوشش مي دهد و براي تامين غذاي سطوح مختلف جمعيت مسلمان اروپا امري ضروري به نظر مي رسد.
اين شركت از مهم ترين توليدات حلال براي فروش به خصوص در فروشگاههاي اسلامي به حساب مي آيد و اين كارخانه همچنان بخش عمده فروشي و منبع اصلي فروشگاههاي اروپا را تامين مي كند.
بازار حلال در اروپا منحصرا براي توليدكنندگان حلال جذاب مي باشد.
جمعيت مسلمان به طور متوسط درآمد بالا و نيز فزاينده اي دارند و با بازارهاي پيشرفته كه به سهولت و سلامت معروف شده اند ، از تحرك بيشتري برخوردار شده اند.
اين موضوع فرصت هاي زايدي را براي توليدكنندگان محصولات حلال به وجود آورده است كه بتوانند ارزش خود را بيافزايند و توليدكنندگان از اروپا و هر جاي ديگري را براي دست يابي به اين سطح از تقاضا به سرمايه گذاري وادارد.
شايد بيشترين سرمايه گذاري قابل توجه در چند سال گذشته از طرف غذاي الاسلامي صورت گرفته باشد كه توليدكننده عمده غذاي حلال در خاورميانه به حساب مي آيد.
در سال 2007 كارخانه اين كارخانه يك مركز پردازش غذاي حلال را در انگلستان تاسيس كرد و يك بخش الحاقي در انگليس با 3663 سرويس غذا بنا نهاد كه يك توزيع كننده عمده سرويس و خدمات غذا در انگليس به شمار مي آيد.
اين بخش الحاقي نه تنها با هدف تامين بازارهاي حلال در انگليس بلكه به منظور دستيابي و پوشش مشتريان در سراسر اروپا تاسيس شد.
اگرچه عمده مسلمانان اروپا در انگليس، فرانسه ، آلمان و هلند زندگي مي كنند ولي با فرض يك محاسبه منطقي در دوره هاي توزيع اين موضوع آشكار مي شود كه اين جمعيت تا حد زيادي پراكنده مي باشند.
اين مسئله تا اندازه اي توضيح مي دهد كه چرا بازارتحت تسلط متصديان كوچك و يا متوسط مي باشد و هيچ رهبر مقتدري در منطقه پديدار نشده است.
با وجود پيشرفت هاي صورت گرفته در اين بخش و نيز شناسايي اجناس و قيمت آن ها و با مطرح شدن اين بازار در سطح نسبتا مهمي، ما انتظار داريم رهبران در بازار و در هر بخشي آشكار شوند.
اين اهميت زماني كه بازار در ترديد قرار مي گيرد ،به طور ويژه اي مشخص مي شود.