ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 شهريور 1390     |     کد : 25243

عبدولی مدال طلاي جهان را بر گردن آويخت

فرنگی‌کار 66 کیلوی کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.

 
فرنگی‌کار 66 کیلوی کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک لندن از عصر امروز (دوشنبه) در استانبول ترکیه آغاز شد که سعید عبدولی در 66 کیلو با پیروزی مقابل منوچهر تسخادایا، نایب قهرمان 2009 جهان از گرجستان در دیدار نهایی، مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.

عبدولی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر مقابل وانک از لهستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز فرانک استابلر آلمانی را در 2 تایم و با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و جواز حضور در دور چهارم را کسب کرد.
عبدولی در یک‌چهارم نهایی در 2 تایم با نتایج (3 - یک) و (یک - صفر) مقابل دارخان بایاخمیتوف از قزاقستان به پیروزی رسید و علاوه بر حضور در نیمه‌نهایی و 4 کشتی‌گیر برتر 66 کیلو جواز حضور در المپیک 2012 لندن را نیز به خود اختصاص داد. عبدولی در نیمه‌نهایی هم در 3 تایم با نتایج (یک - صفر)، ( صفر - 3) و (2 - صفر) مقابل کیم هیون از کره‌جنوبی به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.
فرنگی‌کار اندیمشکی کشورمان در دیدار نهایی هم مقابل منوچهر تسخادایا از گرجستان در 2 تایم با نتایج مشابه (یک - صفر) به پیروزی رسید و مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.
این در حالی است که عبدولی با مصدومیت از ناحیه دست چپ به مصاف حریف نامدار خود رفت. عبدولی مدال طلای بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو، طلای جوانان 2008 آسیا و طلای جوانان جهان در سال‌های 2008 و 2009 را در کارنامه خود دارد.

مدال‌های برنز این وزن هم به کیم هیون از کره‌جنوبی و هررا مولنز کوبایی رسید. جاستین لستر از آمریکا و فرانک استابلر آلمانی هم با قرار گرفتن در رتبه پنجم سهمیه المپیک را کسب کردند.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک لندن 2012 روزهای 21 تا 23 شهریور ماه در سالن سینان اردم ترکیه برگزار می‌شود که نفرات اول تا پنجم اوزان هفتگانه (در مجموع 6 نفر در هر وزن) سهمیه حضور در المپیک 2012 لندن را کسب می‌کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 22 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode