ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 شهريور 1390     |     کد : 25143

نگهداری 12 هزار سی‌دی و کاست در کتابخانه مرکزی تبریز

نگهداری 12 هزار سی‌دی و کاست در کتابخانه مرکزی تبریز ...

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبرداد:
نگهداری 12 هزار سی‌دی و کاست در کتابخانه مرکزی تبریز
خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به 7 هزار نوار شنیداری و دیداری، 5هزار و111سی‌دی و نیز تعداد قابل توجهی کاست و نوا ویدیویی در کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.
حسن خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز بر ضرورت برنامه‌ریزی و استفاده از امکانات مطالعاتی کتابخانه تبریز بر اساس اصول استاندارد تاکید کرد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: کتابخانه مرکزی تبریز در زمینه‌های مختلفی دارای رتبه نخست میان کتابخانه‌های عمومی عضو نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیشترین تعداد جلد کتاب، ‌بیشترین مجلد و بیشترین نسخ خطی و سنگی از این جمله است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 276هزار جلد کتاب، ‌75 هزار مجلد و 3هزار و 374 جلد کتاب خطی در کنار قریب به 5 هزار جلد کتاب چاپ سنگی در این مرکز نگهداری می‌شود.
خدایی بیان کرد: نزدیک به 7 هزار نوار شنیداری و دیداری، 5هزار و111سی‌دی و نیز تعداد قابل توجهی کاست و نواز ویدیویی در کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، از عضویت فعال بیش از 20 هزار نفر در کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد و افزود: کتابخانه مرکزی تبریز از این نظر نیز دارای رتبه نخست میان کتابخانه‌های عمومی عضو نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.
وی اضافه کرد: در زمینه تعداد مراجعان نیز در چهار ماهه نخست امسال نزدیک به 16 هزار نفر مراجعه کرده‌اند که این تعداد بیش از 16 هزار جبد کتاب به امانت برده‌اند.
خدایی تاکید کرد: ‌با توجه به وجود هزاران نسخه خطی و چاپ سنگی با ارزش در این مرکز ضرورت تعیین دمای مطلوب برای نگهداری از کتب اهمیت خاصی دارد که در همین راستا دمای 18 تا 23 درجه و نیز رطوبت 48 تا 52 برای کتب پیشنهاد شده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر دستگاه سنجش رطوبت در کتابخانه مرکزی تبریز نصب شده است.
وی تصریح کرد: دستگاه افت‌زد نیز در این مرکز نگهداری می‌شود که با توجه به آسیب‌پذیری کتب از 200نوع قارچ این دستگاه دارای اهمیت خاصی است.


نوشته شده در   يکشنبه 20 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode